שיטות הוראה פדגוגיות ללמידה מתוקשבת באוניברסיטאות ובמכללות : Mode Neutral
מאת: Brian Smith , Peter Reed
מילות מפתח:
דגמים פדגוגיים
דרכי הוראה
מודלים
סביבות למידה מתוקשבות
סטודנטים
קורס מקוון
קורסים
קורסים מתוקשבים
שיטות הוראה
מקור וקרדיט :
Brian Smith, Chris Jones, Peter Reed. 'Mode Neutral' pedagogy, EURODOL ( European journal of open , distance and e-learning ), 2008
אם עד היום הדגש בלמידה מתוקשבת באוניברסיטאות ובמכללות בעולם היה על כלים מתוקשבים ופלטפורמות ממוחשבת , הרי לאחרונה מתחילים להתפתח גישות הנותנות עדיפות גבוהה יותר לפיתוח מודלים פדגוגיים ללמידה מתוקשבת ופחות לפלטפורמות הממוחשבות . אחת הגישות הפדגוגיות האלו היא גישה הנקראת Mode Neutral שעיקרה אינטגרציה גמישה בין למידה פנים אל-פנים , למידה מקוונת ולמידה מבוזרת . ללומדים ניתן תמהיל גמיש יותר בין ערוצי למידה שונים , אך ללא ויתור על התנסות פעילה שלהם. הבסיס הרעיוני של תפיסת Mode Neutral הוא למידה קונסטרוקטיבסטית מתוקשבת של אחריות גדלה של הלומדים , אך בניגוד ללמידה המקוונת הקיימת כיום החלק של הנחיית המרצים או המדריכים ( הנחייה מתוקשבת פעילה ) מקבל משנה תוקף מבחינת הגדרת הדרישות, המחויבות והתמיכה בלומד. הבסיס הרעיוני להנחיה מתוקשבת פעילה מצד המרצים/מורים הוא התפיסה של ד"ר גילי סלומון Salmon's 5 Stage Model , 2000 שנוסתה בכמה אוניברסיטאות באנגליה (Brian Smith, Peter Reed, Chris Jones ).
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya