תוצאות מחקר בריטי על שימוש ביישומי ווב 2.0 בבתי ספר
ארגון Becta הבריטי פרסםתוצאות מחקר בדק שימוש ביישומי ווב 2.0 בבתי ספר על ידי מורים ותלמידים בגילאי 11-16.
הפרויקט התמקד בכמה שאלות מפתח:
באיזה דרך משתמשים בני נוער ביישומים ווב 2.0 (מחוץ למסגרת החינוכית) ובהשוואה לשימוש שלהם בבתי הספר?
מה היתרונות בשימוש ביישומי ווב 2.0 בבתי ספר?
כיצד מוטמעים יישומי ווב 2.0 בבתי הספר והמעכבים?
אילו בעיות בנושא אתיקה של ילדים ברשת קשורות ליישומים אלה? עד כמה מודעים התלמידים והמורים לבעיות מסוג אלה?
מתוצאות המחקר מסתבר שהשימוש בבתי הספר אינו רב ביחס לשימוש מחוץ לביה"ס . המורים המשתמשים ביישומים אלה למטרות ההוראה מעידים כי מידת האינטראקציה וההשתתפות של התלמידים בתהליך הלמידה גדלה, בייחוד בקרב תלמידים שאינם משתתפים בד"כ בכיתה.
ע"פ התוצאות, שימוש ביישומי ווב 2.00 מביא להמשכיות בלמידה ובדיון מעבר לשעות הלימוד המסורתיות.
המחקר מציג גם סרטוני וידאו
קישור