התחייה מחדש של שיעורי הבית השיתופיים בעידן האינטרנט

המושג של שיעורי בית שיתופיים אינו חדש בחינוך אך דווקא בשנתיים האחרונות הוא עבר תחייה לאחר שקיעה ארוכה במצולות הנשייה. הגורם העיקרי להתעוררות המתכונת של שיעורי בית שיתופיים בבתי ספר תיכוניים ויסודיים בארה"ב, קנדה, טייוואן ואוסטרליה הם הכלים המקוונים החדשים באינטרנט.
בזמן האחרון אנו שומעים ממורים בארה"ב כי הם נותנים יותר שיעורי בית שיתופיים לצוותי תלמידים בזכות היכולות של סביבה מתוקשבת של Google docs.
כך לדוגמא, כמה תלמידים יכולים לעבוד ביחד בבית על הכנת מצגת משותפת באמצעות השיתופיות שלהם בכלים של "גוגל דוקס". תלמידים יכולים גם לבצע מטלת איסוף מידע משותפת. כל תלמיד, החבר בצוות שיעורי הבית, יכול לאסוף מידע באינטרנט על נושא מסוים או ערוץ מידע שהוא מכסה. לאחר מכן התלמידים מעלים כל אחד את קובץ האיסוף והערכת מקורות המידע שלהם לסביבת "הגוגל דוקס". אחד התנאים שיש להבטיח מראש במתן שיעורי בית שיתופיים, הוא זיהוי התשומה של כל תלמיד בודד. כלומר, התשומה של כל תלמיד בודד צריכה להיות מתועדת בצורה כזו או אחרת במערכת הקבצים שמועלים לסביבת "הגוגל-דוקס". יש גם בתי ספר תיכוניים בארה"ב אשר הקימו באינטרנט פורום מקוון באינטרנט (Collaborative Homework Forum) לטובת צוותי התלמידים המשתתפים בהכנת מטלות שיעורי הבית המשותפים.
לאחרונה, משתמשים בתי הספר לעתים  גם במערכת התקשוב של MOODLE  על מנת ליצור תנאים לשיתוף פעולה בין תלמידים להכנת שיעורי הבית.
הנוחות של הכתיבה בבלוג כסביבה מקוונת מהווה גורם מעודד מבחינת בתי הספר ולכן יש מורים הנהוגים לתת שיעורי בית שיתופיים לכתיבה בבלוג שיתופי של הכיתה .
באופן עקרוני, מטלות הכנת בית שיתופיות מגבירות את המוטיבציה של התלמידים להתמודד עם מטלות שיעורי הבית הרגילים כי הם עובדים ביחד כצוות פרויקט לכל דבר, ולעתים גם ממנים המורים אחראי קבוצה לכל צוות הכנת שיעורי הבית הדואג לניהול צוותי התלמידים ולעמידה בלוח זמנים. השיטה של קביעת ראשי צוותים בהכנת שיעורי בית נלקחה במקור ממתודולוגיה של ניהול מטלות שיתופיות באוניברסיטאות האמריקאיות.
 
ראה גם:
 
  גוגל דוקס: תתחילו לשתף את המסמכים שלכם

במקום לכתוב משהו ואז לשלוח לעצמכם את המסמך במייל לשימוש מאוחר יותר, תתחברו לכלי שיתוף המסמכים של גוגל – כך תוכלו להפוך את המסמכים שלכם נגישים לכם - ולמי שתרצו - בכל רגע בו אתם מחוברים לאינטרנט.  קישור

 
 
 
 
 
 

מערכת העזרה ליישומי גוגל דוקס

ל-Google Docs ובחזרה – תוסף שיקל לכם על החיים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya