ההגיונות הסותרים בהוראה : הדילמה של הוראת הכתיבה בביה"ס
מאת: איריס ישי
איריס ישי , מורה ומחנכת ורכזת האתר של ביה"ס "נופים" מעלה בבלוג המרתק שלה דילמה עתיקת יומין בחינוך אשר היא רלבנטית היום גם לכתיבה ולקריאה בסביבה מתוקשבת. היא מתייחסת להשוואה בין כתיבה חופשית לכתיבה מונחית. "על פי השוואה זו הכתיבה החופשית אינה נתונה בלחץ חיצוני, נעשית ללא הכוונה ופטורה מחובה מסוימת. תרומתה היא בטיפוח הרגלי כתיבה (בניגוד לפיתוח יכולת כתיבה כשעסקינן בכתיבה מונחית). ומה באשר למטרות ? מטרתה של הכתיבה המונחית על פי ההשוואה היא להביא לכך שידעו לכתוב ואילומטרתה של הכתיבה החופשית להביא לכך שהכתיבה תהפוך לשגרת חיים."
והינה שוב ההגיונות הסותרים בהוראה.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya