חקר תהליך השיפוט של בודקי הבחינות באנגליה

 מקור וקרדיט:
Victoria Crisp. "Towards a model of the judgement processes involved in examination marking," Oxford Review of Education,  2010 ,  VOL. 36   NO. 1 ,pp.1 – 21.
חקר תהליך השיפוט של בודקי הבחינות הוא תחום מוזנח למדי במחקר החינוכי בכלל ובמחקרי הערכה בפרט. לכן, מחקרה המאלף של Victoria Crisp על תהליכי השיפוט של בודקי בחינות באנגליה יש בו כדי לתרום רבות להבנת תהליכי ההערכה והמגבלות הקוגניטיביות שלהן. במחקרה האיכותני ניתחה Victoria Crisp את תהליכי השיפוט של 6 בוחנים מיומנים בתחומי הגיאוגרפיה.
שיטת המחקר התבססה על זיהוי קוגניטיבי של תהליכי השיפוט כפי שביטאו זאת המורים הבוחנים/בודקי הבחינות בקול רם. ממצאים ראשונים מצביעים על כך שתהליך מתן הציון הוא הרבה יותר מורכב מאשר היה ידוע עד כה ויש חשיבות להבנייתו הנכונה והמאוזנת. הניתוח הקוגניטיבי זיהה את דפוסי ההתנהגות המעריכה של הבוחנים ובעקבותיו הוצע מודל אפשרי להערכה נכונה ומתן ציונים ע"י מעריכי בחינות.  (ד"ר Victoria Crisp היא המומחית המובילה באנגליה להיבטים פסיכולוגיים של תהליכי הערכה, היא המדענית הראשית של Cambridge Assessment) .
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    כן

    פורסמה ב 20/06/2010 ע״י מחאמיד שירין
    מה דעתך?
yyya