דרושים מורים יצירתיים ולא בהכרח מורים הנשלטים על ידי תכניות לימודים מרכזיות
סקירה מעניינת על השינויים במעמדו של המורה במדינות המערב מאז מלחמת העולם השנייה. המאמרון בבלוג מסכם את עיקרי דבריו של פרופסור Professor Frank Crowther מאוניברסיטת קווינסלנד בניו-זילנד. אחת הנקודות המעניינות לגבי השינוי במעמד המורים מאז שנות ה-70 אינה קשורה כלל לבעיית השכר (שבמרבית מדינות המערב השתפר משמעותית) אלא לעליית משקלן של תכניות הלימודים הלאומיות. אלו דחקו את המורים ממרכז הבמה בכיתה והפכו את המורים לטכנאי ביצוע של תכניות לימודים, כאשר מרחב ההחלטה שלהם מבחינת תכנון הלימודים וההוראה נותר מצומצם למדי. ההפעלה של תכניות לימודים מרכזיות במדינות כמו אנגליה ובניו זילנד תרמה רבות להפחתת מעמדו של המורה ופגמה ביכולתו ליזום בעצמו ולהיות יצירתי . מה שדרוש היום יותר מתמיד זה מורה יצירתי אך תכניות לימודים המרכזיות מונעות במידה מסוימת אפשרות כזו . אגב, מערכת החינוך בניו זילנד קיבלה לאחרונה את עמדתו של פרופסור Crowther וערכה ביזור בכל מערך תכנון הלימודים במדינה.
ראה גם :
מקומו של המורה בתהליך פיתוח תכניות לימודים גישה - המחקר הבינלאומי , פרופסור מרים בן פרץ
yyya
מעוניית להשתתף בכתיבת תוכניות לימוד או בפיתוח פעילויות הוראה לא שגרתיותאני גרה בכפר רינה ליד נצרת , בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך ומורה לשעבר בתחום הוראת המדעים (23 שנות ותק )פרשתי מעבודתי מסיבות רפואיות וכיום אני מרגישה מצויין ומוכנה להתחיל קריירה חדשה בכל הקשור לתחום פיתוח תוכניות לימודאשמח אם תצרו קשרטל: 0542509641
אני בטוחה שאם רוצים מורים כאלה במגזר הפרטי הם קיימים. רק שלא שומעים עליהם ואין מודעות מבחינת הציבור. לדוגמא: אני מפתחת תכניות לימודים שזה מקדם למידה אוטודידקטית, אבל רב הציבור שלא מבין בחינוך יעדיף לשלם להוראה מתקנת, שלא מתקנת כלום או למורה פרטי שהוא סטודנט במקרה הטוב.
אם זה עדיין רלוונטי אשמח לקחת חלק בפרוייקט .
זהו תחום שמרתק אותי ,אשמח להיות חלק.
אשמח לשמוע ולקחת חלק בפרוייקט.