משמעת תלמידים והוצאת תלמיד מפריע מן הכיתה
מאת: אתי וייסבלאי
מילות מפתח:
בעיות התנהגות
בעיות משמעת
בתי ספר
מאפיינים חברתיים
מדיניות בחינוך
תהליכי התמודדות
תלמידים
אתי וייסבלאי
במסמך של מרכז המידע והמחקר בכנסת ( 2013 ) מוצגים נתונים על משמעת תלמידים ונדונה מדיניות משרד החינוך בכל הנוגע להוצאת תלמיד מפריע מן הכיתה.
מן המסמך עולים, בין השאר, הממצאים שלהלן:
לאקלים במוסד החינוכי, ובתוך כך להתנהגות תלמידים בבית הספר, יש חשיבות רבה ביצירת -סביבה שמאפשרת למידה ותורמת לבניית אופיו המוסרי והערכי של התלמיד. מחקרים מצאו קשר בין התנהגות נאותה של תלמידים בבית הספר ובין הישגי תלמידים.
נושא המשמעת בבתי ספר בישראל עומד בשנים האחרונות במרכזו של דיון ציבורי, לנוכח -התפיסה כי מערכת החינוך מתקשה להתמודד עם בעיות משמעת וכי רמת המשמעת הנמוכה בבתי ספר היא אחד הגורמים להישגיהם הנמוכים של תלמידים.
נתונים בנושא התנהגות תלמידים מעידים כי בשנים האחרונות חל שיפור ברמת המשמעת של תלמידים בישראל.
למסמך
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya