הנוכחות בתוך ההקשר: ניהול משא ומתן של המורים עם הסביבה הקרובה של בית הספר
Vicki Stieha and Miriam Raider-Roth. "Presence in context: Teachers’ negotiations with the relational environment of school", Journal of Educational Change, November 2012, Volume 13, Issue 4, pp 511-534.
מחקר זה מתבסס על תיאוריית הנוכחות בהוראה (Rodgers and Raider-Roth, 2006 ) המוסיפה תובנות כיצד ההקשר של בית הספר משחק תפקיד ביכולות של המורים לתמוך בלמידה של התלמידים.
הממצאים נאספו מראיונות רבים שנערכו עם חמישה מורים ותיקים בחטיבת ביניים, מעבודה בכתב של המורים, ומתצפיות בשטח.
תיאור הממצאים הללו הוא סיפור משכנע של ניהול משא ומתן של מורה לגבי הפרקטיקה שלה בתגובה לסביבה הקרובה של בית הספר.
הממצאים מצביעים על תחושת הבידוד ועל הפגיעות של המורה – אינדיקטורים של ההקשר לגבי הקירבה של בית הספר כאיום על ערעור הנוכחות שלה.
הממצאים גם יוצרים טיעון משכנע לגבי החשיבות של הקשר בריא של יצירת ערוצי קירבה בביה"ס כדי לתמוך בהוראה העוצמתית ביותר של המורים, ועל כן בלמידה של התלמידים.