לצאת מהמוודל

"לצאת מהמוודל" מאת יניב סננס , כנס חדשנות פדגוגית של המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, 29/5/13

"אני רוצה בדקות הקצובות שלי לספר לכם על החוויה שלי מהכלי המדהים הזה "מוודל"

התוודעתי אליו ממש במקרה לפני שנתיים כשחיפשתי איך להעלות חומרים במקום מסודר באינטרנט ולא רק במייל – "אכלו לי", "שתו לי", "נעלם לי".. ואתם כבר מכירים את שלל התירוצים.

ואז...

אני אוהב לחטט ברשת בכלל ובכלים בהוראה בפרט.

את המוודל גיליתי כשהייתי חייב לדעת מה זה הלינק האדום בתחתית תפריט המורים במשו"ב, ומיד חשבתי שגיליתי את אמריקה – והנה הכלי שיסדר לי את כל חומרי הלמידה.

גיליתי שיש באפשרותי לערוך דף אינטרנט בדיוק כפי שרציתי, ואף לשתול בו במרוכז את כל מה שהיה לי לומר (כי לא כולם ממש הקשיבו).

• ראיתי שאת כל חומרי ההוראה שלי אני יכול לרכז במקום אחד, תמונות סרטונים, ובאותו מקום גם לשאול שאלות שאולי לא היו מתרוממות בכיתה לדיון הרצוי. בעבודה בבית פתאום היו רצים לתלמידים רעיונות חדשים ומעניינים. שתילת המקורות במוודל מצמצמת מסיחים שיש ברשת במהלך הלמידה או השיעור.

• גיליתי כלי שמשדרג את התשובות בכך שהוא מציג את תשובות החברים ומאפשר לדרג אותם. רק על זה אפשר לפתח דיון בכיתה. בלחיצת כפתור ניתן גם להסתיר את שמות התלמידים כדי לא להטות הצבעות.

• חשבתי לעצמי – אם אנחנו כבר ברשת, למה לא לנצל אותה יותר...ואתגרתי את התלמידים בחיפוש במקור מידע חיצוני - באתר של משרד הפנים שיש לו קשר לנושא בו דנו בכיתה.

כסיכום ליחידות בניתי "בוחן". זהו כלי שמאפשר לי ליצור שאלות מסוגים שונים (התאמה, רב ברירה, שאלות פתוחות ועוד הרבה), ולהחליט האם המשוב יינתן מידית ("תשובה נכונה" וכו'), כמה הזדמנויות תינתנה לתלמיד לענות נכונה וכן האם הציון הוא על התשובה הראשונה או ממוצע בין הניסיונות או כל אפשרות אחרת.

היחידות נבנו להן במהלך השנה, יחידה אחר יחידה, וכך נוצר לו קורס שנתי שלם, שממתין לשדרוגים ולתוספות לקראת השנה הבאה.

מהניסיון שלי וכן מהדרכות למורים שאני מעביר , הבחנתי שכאשר מורה מכיר כלי, הוא מתחיל למצוא לו שימושים בהוראה שלו, לשדרג אותה, ואפילו מוצא את עצמו חושב לא רק על הקניית הידע אלא יותר משמש כמתווך הידע ללומדים בכיתתו.


ראה גם :

כלי Moodle שיעזרו לך לנהל השתלמות טובה יותר

Moodle נמס בכוס

המלצות לעיצוב סביבת למידה ידידותית למשתמש בMoodle

רשימת מדריכי עזר לנושאי  MOODLE


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    תודה! גם אני נמשכתי ל"אדום למטה במסך של המשוב". גם אני, בעבודתי בהוראת אנגלית משתמשת בכל כלי מתוקשב אפשרי ויש המון! אבל לעתים זה מבריח את התלמידים למסיחים שונים ויש משהו מוגן וסגור שמעניין אותי ב – Moodle וברצוני ללמוד אותו כדי לנצלו (איני מרוצה מהפלטפורמות הקיימות לרשותי היום, ושבהן אני משתמשת כי זה מה יש, כגון אתר בית ספרי מיושן או בלוגים ופורומים במרחבי הרשת ). אני אפילו חושבת שזה חשוב מאוד שכל מורה שהשתמש וגילה כי טוב – ינסה להעביר את הידע הזה הלאה, לעוד מורים בבית ספר. אני מאוד מעוניינת להשמיש את הכלי הזה בבית ספרי בת"א, אשמח לדעת מי מדריך על השימוש במודל של המשוב? האם חברת המשוב עצמה? האם קורסי פסגה??? אגב, ממה שידוע לי בית ספרנו הוא בין אלו שייכנסו לתוכנית התיקשוב בשנה הבאה, אז אולי זה יקרה ממילא? אודה על מענה.

    פורסמה ב 01/06/2013 ע״י חגית להב

    האם השימוש במודל מייתר את השימוש ב-Google apps?אני מתעתדת ללמד בשכבה ז' ומעוניינת להשתמש באפליקציות השונות של Google. שוקלת אם לשלב בין שתי הפלטפורמות לניהול למידה או האם להעדיף את האחת ולזנוח את האחרת. אשמח לעצתך.

    פורסמה ב 06/07/2015 ע״י יעל נזר
    מה דעתך?
yyya