הכיתה המתקדמת: מרחב למידה עתידני

במכללת "אוהלו" בקצרין, בחרו להתחיל בקידום טכנולוגיה לימודית חדשה מצד המורים - פרויקט בינלאומי בשיתוף חברות הענק סטילקייס ואינטל מאפשר הכשרת מורים במסלולים חדשים המשלבים טכנולוגיה מתקדמת בכיתות חכמות, הכל למען דור העתיד.
במשך שלוש שנים ישבו פרופסור שמעון עמר, ראש המכללה, וצוות החשיבה במכללת "אוהלו", ופיתחו מיזם שיגשים את החזון להכשרת מורים פורצת דרך. כאדם שעבר לתחום החינוך מחברת אינטל, החליט עמר לגייס את חברות הענק הבינלאומיות סטילקייס ואינטל לפרויקט, וכך הוקם המתחם המתקדם בשטח המכללה בקצרין. "שינוי מקיף בהכשרת המורים זה הדבר היחיד שיעשה את ההבדל ויכין את התלמידים לחיים", אומר פרופ' עמר.

חברת סטילקייס, מומחית בעלת שם עולמי בייצור סביבות עבודה, בנתה את מתחם כיתות העתיד על סמך מחקרים רבים אותם אספה לאורך השנים. במתחם הייחודי ממוקמות כיתות חדשניות וטכנולוגיות, בהן ניתן לשבור את אספקט הזמן והמרחב המיושנים. "הכיתה הקלאסית", טוען פרופסור עמר, "עם שיעורי הבית וכדומה אינה תואמת את מה שהילדים אחר כך פוגשים בחוץ. הסביבה שפיתחנו יוצרת תחושת אי וודאות, וגורמת לילד למצוא את הדרך והכיוון בעצמו".

הכיתות, בהן יוכשרו השנה פרחי ההוראה ב"אוהלו", בנויות כך שהתלמיד באמת יכול ללמוד וליצור ידע חדש משלו. ניתן ללמוד בהן למידה עצמאית או משותפת, להרחיב על נושא מסוים ולעניין בו את שותפיך ללמידה. ישנו מרחב המאפשר חשיבה עצמאית, מרחב המאפשר "עימות ואימות" - עימות עם ההנחות הראשוניות, ואימות השערות על ידי חקר - כיתות המאפשרות דיונים ודיבייטים ומרחב לאיסוף הידע ועיבודו. את הידע התלמידים רוכשים לבד, והמורה נמצא כדי להנחות ולהכווין.

לכתבה המלאה
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya