מעורבות הורים בהכנת שיעורי בית אינה מועילה לתלמידים ולהישגיהם
JUDITH NEWMAN , "But I Want to Do Your Homework Helping Kids With Homework" , New York Times , JUNE 21, 2014.
סוגיית שיעורי הבית ושלכותיהם על יחסי הורים-תלמידים ממשיכה להעסיק את התקשורת האמריקאית. לאחרונה פורסםבעיתון "ניו יורק טיימס" מאמר של ג'ודית ניומן , אימא של תלמיד בביה"ס אמריקאי, המעידה על חוסר התוחלת של מעורבות ההורים בהכנת שיעור הבית. המעורבות הזו יוצרת קונפליקטים ומתיחויות בין הורים לתלמידים ולא בהכרח תורמת להתקדמות של התלמיד בלימודים . הסיוע של ההורים בהכנת שיעור בית מנותק מדרכי החשיבה של המורים ובתי הספר ואינו מביא בהכרח לשיפור הישגים , גם כאשר ההורים הם אקדמאיים ברמה הגבוהה ביותר או פרופסורים לרפואה. עדיף, על כן, לתת לתלמידים להתמודד בעצמם עם משימות שיעורי הבית , אולי כך תשתפר המוטיבציה שלהם להכנת העבודות והמשימות.
למאמר בעיתון " ניו יורק טיימס"
ראה גם :
מדוע עדיף שהורים לא יתערבו בלימודים של ילדיהם
יש חוקרים שטוענים ששיעורי בית מגדילים את הפער בין התלמידים שהוריהם יכולים לעזור, ולבין התלמידים שרמת ההשכלה של הוריהם איננה מאפשרת להם לסייע. לאור זה, אולי אנחנו צריכים לשמוח שהעזרה איננה מועילה – הרי אם כך, אז אולי לפחות לא מגדילים את הפער.