סקר OECD לבתי הספר: מחסור קבוע במורים איכותיים, חומרי לימוד ומחשבים

 סקר שערך ארגון המדינות המפותחות (OECD) בקרב מורים ומנהלים מגלה פערים חמורים בין ישראל למדינות אחרות בארגון בשורה של תחומים קריטיים, ובהם כוח אדם איכותי, מחשבים וגישה לאינטרנט. עוד מתברר כי למרות שנשים נושאות בנטל העיקרי של עבודת ההוראה, כמעט מחצית מהמנהלים בישראל הם גברים. הסקר, שבדק את עמדותיהם של מורים ומנהלים לגבי מקצוע ההוראה, סביבת העבודה, פרקטיקות הוראה ואקלים בית הספר, נערך ב-34 מדינות בקרב מורים בכיתות ז'-ט' במהלך החודשים מארס-מאי 2013.

• 59% מהמנהלים בישראל דיווחו על מחסור במחשבים להוראה, 50% על גישה מוגבלת לאינטרנט, 54% על מחסור בתוכנות להוראה ו-44% על מחסור בחומרים בספרייה, כל אלה הם לפי המנהלים גורמים הפוגעים ביכולת לספק הוראה איכותית. הממוצע של דיווחים אלה במדינות האחרות שנבדקו עומד על כ-30%. בנוסף, בבתי ספר דוברי ערבית בישראל דיווחו 65% על מחסור בתוכנות להוראה, ו-61% על מחסור בחומרי לימוד בספרייה.

• יותר ממחצית מהמנהלים בישראל (52%-53%) דיווחו שהמוסדות שהם עומדים בראשם סובלים ממחסור במורים איכותיים. זאת לעומת 39% בממוצע של מדינות ה-OECD. בתחום החינוך המיוחד, הפערים קטנים יותר. כמחצית מהמנהלים בישראל (52%) וגם במדינות האחרות שנבדקו (48%) דיווחו כי קיים מחסור במורים מיומנים בהוראה לתלמידים עם צרכים מיוחדים.

לכתבה המלאה בעיתון " הארץ"

סקר OECD לבתי הספר: מחסור קבוע במורים איכותיים, חומרי לימוד ומחשבים


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya