איפה היוזמה שלי – איך להצמיח ולקדם יוזמות מורים?

יורם אורעד מפרסם פוסט בנושא עידוד יזמות של מורים, בתגובה למאמר דעה שפורסם בידי תומר ברץ: "בתי הספר אינם יכולים להתחרות בתנאים הכלכליים המפליגים, בתשתיות ובאפשרויות ההפצה וההטמעה של חברות הייטק אולם אני מאמין שמורים בבתי הספר כן יכולים להגות, להגשים ולקדם יוזמות חינוכיות בהובלתם, ולא במסגרתן של חברות הייטק שהחינוך אינו בהכרח המניע העיקרי שלהן. כדי להגיע לכך יש צורך במספר תנאים. ראשית, המופקדים על המורים (אם ברמת בית הספר ואם ברמות גבוהות יותר) צריכים להבין את חשיבות היזמות החינוכית הזו ולהשתכנע שיזמות מסוג זה היא חשובה".

"שנית, צריך לבנות תשתיות מתאימות ולתקצב אותן לאורך זמן. אחד מהדברים שתשתיות כאלה צריכות לכלול הוא מקום פיזי ראוי שבו יוכלו המורים היזמים לתפקד ולפרוח. לדעתי, מקום כזה צריך להיות דווקא בתוך בית הספר גופו ולא במקום שמחוצה לו. באופן כזה ניתן לקדם את שמו של בית הספר ויותר חשוב מכך - את רעיון היזמות של מורים. כמו כן, הימצאותו של המקום בתחומי בית הספר יש בו כדי לחזק את תחושת השייכות של המורים היזמים אל בית ספרם וגם את המחוייבות של בית הספר כלפי המורים היזמים. התשתיות צריכות לכלול גם יועצים מומחים, במידת האפשר (זה תלוי בין השאר בתקציבים). אלה יכולים לבוא מחברות הייטק אך בניגוד למורים העובדים במסגרתן של חברות הייטק, הפעם בית הספר הוא זה שיהיה המוביל ואילו היועצים רק יתמכו ביוזמות החינוכיות המתפתחות בו."

"שלישית, יש להעניק למורים היזמים תגמול כספי הולם על עשייתם. רביעית, צריך להפיץ את המתרחש בתחום היזמות הן בתוך בית הספר עצמו והן במערכת החינוך כולה. דבר זה יהפוך את היזמות לחלק מעשייתו הלגיטימית של בית הספר, במקום להצטייר כאקט של "משוגעים לדבר" בלבד, יתרום לתחושת גאוות היחידה של בית הספר ויתרום למערכת החינוך כולה. באופן כזה היזמות תהפוך, כך יש לקוות, לחלק מהתרבות הבית ספרית שבה תתרחש גם למידה בנושא היוזמות, למידה שאפשר ורצוי לשתף בה גם גורמים חיצוניים שהפעם יהיו בגדר מצטרפים ולא בגדר היוזמים והמובילים".

למאמרון המלא של יורם אורעד ברשת שלובים

ראו גם:

מורים אורחים בשיחת וידאו

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya