דמוקרטיזציה של הכשרת המורים
Zeichner, Ken; Payne, Katherina A.; Brayko, Kate. " Democratizing Teacher Education", Journal of Teacher Education, Mar2015, Vol. 66 Issue 2, p122-135.
במאמר זה, המחברים טוענים שהכשרת המורים צריכה לעבור שינוי יסודי לגבי הידע והמומחיות של מי לוקחים בחשבון בהכשרה של מורים חדשים.
תוך שימוש בכלים שסופקו על ידי התיאוריה לפעילות היסטורית תרבותית (cultural historical activity theory) והתיאוריה של דמוקרטיה דיונית (deliberative democracy theory), המחברים טוענים שעל ידי עיצוב מחדש של מי ייחשב כמומחה, וחשיבה מחדש על האופן שבו הסטודנטים להוראה וסגל ההוראה חוצים גבולות מוסדיים כדי לשתף פעולה בין קהילות ובין בתי ספר, התכניות להכשרת מורים יכולות לחקור את האתגרים שלהן ולהמציא פתרונות חדשים כדי להכין את המורים שהתלמידים שלנו זקוקים להם.
תוך מתן דוגמאות מעבודה משותפת בין אוניברסיטאות, בתי ספר וקהילות במגוון של תכניות להכשרת מורים, המחברים מדגישים את האפשרויות ואת המורכבות בשאיפה לעבודה דמוקרטית יותר בהכשרת מורים.