הסמכה מקצועית מחדש: הבניית מדיניות חינוכית עבור למידה מקצועית של המורה לאורך הקריירה

מאת: Cate Watson

Watson, Cate; Fox, Alison. "Professional re-accreditation: constructing educational policy for career-long teacher professional learning", Journal of Education Policy, Jan2015, Vol. 30 Issue 1, p132-144.

יכולת כאמת-מידה ל"התאמה לפרקטיקה" ולהערכתה באמצעות מנגנונים של בחינת ביצועים אישית, הובילה להכנסת מערכות במספר מקצועות הקושרות בין הערכה לבין תמיכה בסטנדרטיזציה מקצועית.

תנועה זו לקראת הדרישה לתמוך בצורה פעילה בסטנדרטיזציה הופכת ליותר ויותר מקובלת במקצוע ההוראה במדינות רבות גם כן. מאמר זה בוחן את החקיקה של מגמת המדיניות הגלובלית הזו לגבי ההסמכה מחדש של המורה ברמה הלאומית.

במאמר זה, המחברות מנתחות את שיח המדיניות והרטוריקה סביב הכנסת ההסמכה המקצועית מחדש של מורים בסקוטלנד, שבה מתייחסים אליה כאל "התעדכנות מקצועית", ועוקבות אחריה באמצעות ההכנה של אותם אלו המבצעים ראיונות עבור ההסמכה מחדש באחת משלוש הרשויות המקומיות המעורבות בהובלת היוזמה.

בעשותן זאת, המחברות מתכוונות להראות את הדרכים שבהן המדיניות משמשת כדי להבנות את הסובייקטיביות של המורה באמצעות תהליכי הערכה וכיצד שחקני המדיניות ממצבים את עצמם וכיצד הם מוצבים בתוך התהליכים הללו של קביעת המדיניות.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

דוח: הערכת אפקטיביות מורה: כיצד יכולות הערכות ביצוע למדוד ולשפר הוראה?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya