מודל תפיסתי לשילוב תכנים והקנייתם בלמידה מתוקשבת
המודלים של למידה מסורתית לא נדרשו בעבר להתמודד מעולם עם היצף המידע והתכנים והשמירה על רמת ההתעניינות הערה של הלומד המבוגר. המציאות כיום השתנתה. במהלך הלמידה המתוקשבת באינטרנט נחשף הלומד לכמויות עתירות מידע מחד ומצד שני צריך לשמור על התעניינות רציפה במהלך הלמידה. על רקע זה מנסה המרצה האוסטרלי Ryan Tracey להציע מודל תפיסתי להפעלת סביבות הלמידה המתוקשבות האינטרנטיות עם לומדים מבוגרים (למידת מבוגרים) ועם סטודנטים.
המודל התפיסתי של Ryan Trace שואב את עוצמתו מתהליכי למידה והדרכה אותם הפעיל במשך שנים בהדרכה פנים-ארגונית ובקורסים בלמידה מרחוק באינטרנט. זה אינו מודל תפיסתי מושלם אך ניתן לשאוב ממנו השראה רבה כאשר מלמדים ומדריכים לומדים מבוגרים וסטודנטים בסביבה מתוקשבת וגם בסביבת למידה והוראה מאותגרת פרוייקטים (PBL).
המודל התפיסתי Ryan Trace יכול, אולי, גם להוות השראה למורי מורים בקורסים להכשרת מורים במכללות, בעיקר בהעברה בלמידה מתוקשבת ולמידה מרחוק.