צופה ברשת

Stannard, Russell. "Web watcher", English Teaching Professional, Jan2016, Issue 102, p59.

המאמר סוכם מאנגלית בידי מיכל זרזבסקי ממכון מופ"ת

יצירת אתר אינטרנט הנראה מקצועי נעשית קלה יותר כיום. בעבר, סקר המחבר את Google Sites, אבל כיום נראה שקיימים מספר כלים שיכולים לבצע עבודה טובה יותר. אחד מהכלים הקלים ביותר לשימוש הוא Wix. הוא יוצר אתרי אינטרנט, המבוססים על אלפי תבניות שניתנות לשימוש בחינם. הוא מאוד רב-גוני ומאפשר לכם להקיש על עצמים ולשנות אותם בקלות. המחבר עבד עם הכלי במשך מספר חודשים, והכניס אותו לאחרונה במפגשים להכשרת מורים שהוא מקיים.

לשם מה יש צורך באתר אינטרנט?

אחת הסיבות שהייתם רוצים שיהיה בידכם אתר אינטרנט משלכם הוא משום שאתם מתכננים להעביר שיעורים פרטיים, אולי באופן מקוון. לחלופין, הוא עשוי פשוט להיות אתר "פרופיל" (ראו למשל אתר המחבר). כמובן, ניתן גם להשתמש באתר האינטרנט שלכם לצורך הוראה בכיתה. אתם יכולים להשתמש באתר כדי להעלות פוסטים של תכני לימוד, הודעות לינקים ועוד, ולעזור לתלמידים ליצור אתרי אינטרנט משלהם.

כלי ה-Wix יצור כתובת URL עבור כל אתר אינטרנט שתצרו. משום שזהו כלי רב-גוני, אתרי האינטרנט יכולים לכלול אפילו בלוגים, שאליהם ניתן להעלות תכנים באופן קבוע, לעדכנם ולהשתמש בהם לכתיבת משימות, עדכונים, רפלקציה וכו'.

כיצד עובד ה-Wix?

כמובן, שקודם כל תצטרכו להירשם ל-Wix. לאחר מכן, הדרך הקלה ביותר להתחיל היא להקיש על הלחצן "תבניות" (Templates).

הסתכלו בקטגוריות השונות. קטגוריות אלו הן רק להדרכה משום שניתן לשנות אותן בקלות. תבנית טובה לשימוש לצורך תרגול נקראת "אתר המדען" (Scientist Site) תחת קטגוריית החינוך. זוהי תבנית פשוטה המאפשרת לכם ליצור אתר פרופיל די במהירות, אך היא גם כוללת בלוג, כך שאתם יכולים להחליט לכלול בלוג באתר הפרופיל שלכם. קיים גם דף "צור קשר" (Contact Me), שיכול להיות שימושי אם ברצונכם לתת שיעורים פרטיים.

הסתכלו ראשית בפרופיל, הקישו על הלחצנים כדי לראות כיצד הוא מאורגן, ואז התחילו לעדכן ולשנות אותו כדי שיתאים עבורכם על ידי הקשה על "ערוך אתר זה" (Edit This Site). בואו נתחיל בכותרת. לחצו על הכותרת, הקישו על "עריכת טקסט" (Edit Text) ואז שנו את הטקסט לפי ראות עיניכם. נסו אותו דבר עם תמונה. הקישו עליה, ואז הקישו על "שנה צלמית" (Change Image); אז תיפתח תיבה הסתכלו בפינה הימנית העליונה ופשוט בחרו תמונה והעלו אותה למחשב.

כעת אתם יכולים להתחיל לשנות את העמודים האחרים, גם כן. תראו שבפינה השמאלית העליונה יש לשונית שעליה כתוב "עמודים" (Pages). זהו תפריט נגלל המאפשר לכם לעבור מיידית לעמוד אחר. ערכו את הטקסט ואת התמונות בכל העמודים האחרים כדי שיתאימו לכם.

אתם יכולים לשמור בקלות את העבודה שלכם לזמן אחר על ידי הקשה על הלחצן "שמירה" (Save), אם אתם מוכנים להעלות את האתר לאוויר אתם יכולים לפרסם אותו.  Wix יציע לכם שם דומיין (domain) שיהיה מבוסס על פרטי ההתחברות שלכם ועל סוג התבנית שיצרתם. ברגע שתקישו על "פרסם" (Publish), האתר שלכם יעלה לאוויר וכולם יוכלו לראות אותו.

הבלוג

אם בחרתם בתבנית עם לחצן "קשר" (Contact), תקבלו הודעות דרך כתובת הדואר האלקטרוני שבאמצעותה נרשמתם ל-Wix.

הפריט היחיד המורכב קצת יותר הוא הבלוג. השתמשו בלשונית "עמודים" (Pages) כדי להגיע לבלוג. הקישו עליו אם אתם מתכננים לערוך אותו. כעת לחצו על "נהל פוסטים" (Manage Posts)  המחבר מציע לבחור את כל הפוסטים בבלוג ולאחר מכן למחוק אותם. זה יאפשר לכם להתחיל מאפס. הקישו פשוט על הלחצן "פוסט חדש" (New Post). כתבו פוסט ושימרו אותו: אתם תראו שהוא מופיע על המסך. אתם יכולים גם להוסיף תמונות וכו'.

זהו מאפיין נהדר למורים. תוכלו ליצור בלוג עבור הכיתה או לעודד את התלמידים שלכם ליצור אתרי פרופיל משלהם הכוללים בלוגים אישיים, ולהשתמש בהם כדי לבצע רפלקציה על השיעורים, מה שלמדו וכו'.

לסרטון הדגמה לשימוש ב-Wix

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya