המורים ביפן זוכים בקביעות ביום עבודתם הראשון
Ahn, Ruth; Asanuma, Shigeru; Mori, Hisayoshi. "Japan’s teachers earn tenure on Day One", Phi Delta Kappan, Mar2016, Vol. 97 Issue 6, p27-31.
המורים ביפן זוכים בקביעות ביום ההעסקה הראשון שלהם – לא לאחר שנתיים של ניסיון בהתבסס על הערכות לגבי ביצועי ההוראה שלהם או בהתבסס על ציוני המבחנים של התלמידים. אם כל כך קל לקבל קביעות, כיצד היפנים מבטיחים שהמורים שלהם, בייחוד מורים מתחילים שנשכרים לעבודה עם מעט ניסיון בהוראה, מספקים הוראה איכותית? כיצד הם מטמיעים אחריותיות בקרב המורים?
עובדה מדהימה לגבי יפן היא שיעור התמדה הגבוה של מורים מתחילים במקצוע ההוראה. בשנת 2006, רק כ-1.35% מהמורים בשנת עבודתם הראשונה ביפן עזבו את המקצוע בהשוואה לארה"ב, שבה כמעט מחצית עוזבים את מקצוע ההוראה במהלך חמש השנים הראשונות לעבודתם. מדוע יש הבדל כזה? האם מקצוע ההוראה קל יותר ביפן מאשר בארה"ב?
ראו גם:
קבלה להוראה וביצועי מורה: עדויות מבתי ספר ציבוריים בוושינגטון הבירה