למה, בית ספר, למה? תלמידים מחוננים הנכשלים בלימודים

 

Lurdes, M., Cravalhol, D., Cruzl, J.Z. (2017), Why, School, Why? Gifted students with academic failure, Educação  Realidade, 42, 3, 1143-1160

 

קישור למאמר המלא

 

במקרה-מבחן זה, שטבעו תיאורי ופרשני, הכוונה היא לזהות גורמים התפתחותיים והצלחה/כישלון בבית הספר של צעירים מחוננים בגילאים 12 עד 16 בחינוך חובה. הנרטיבים שהוצגו על-ידי החוקרים חושפים את המתח הקיים לעתים בין המאפיינים האישיים של התלמידים ובין ההדרכה שהם מקבלים מבית-הספר. הניתוח שופך אור על השעמום, התסכול והכישלון שתלמידים אלה מתמודדים עמם בחיי היומיום; וכן על קבלת החלטות פזורת-דעת, התנגדות או 'משבר-זהות' המקושרים לסטנדרטיזציה, לציות ולמטלות השגרתיות שבית הספר דורש מהם למלא כיום. הניתוח חושף גם את חשיבות תפקידו של המורה בקביעת תכנית לימודים נפרדת ובחלק מהמקרים גם את השפעת המורה על ההצלחה בלימודים של הצעירים המחוננים.

 

לקריאה נוספת

מחוננים עם ליקויי למידה - הייתכן?

 יכולת כצורך נוסף לתמיכה: הגישה המשלבת לחינוך למחוננים בסקוטלנד

חינוך מיוחד. למחוננים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya