-
תקציר
-
לינק
מתכשרים להוראה מביאים התנסויות חינוכיות קודמות ואמונות על הוראה, למידה, ילדים ותרבות אל ההכשרה. השפעות חזקות אלה בונות את ניסיונותיהם הראשוניים בתכנון ההוראה. כדי לאתגר את סכמות החשיבה שלהם יש לחשוף את האמונות והעמדות הקיימות של המתכשרים. פרקטיקה רפלקטיבית בהכשרת מורים נמצאה כחיונית בכיוון זה והיא תורמת לצמיחה מקצועית וללמידה (Posner,2000) ולפיתוח תרבותי של פדגוגיה רלוונטית (Howard, 2003 ). מסתבר שרוב הדגמים של תכנון הוראה אינם כוללים את מרכיב הרפלקציה של מורים באורח מפורש וגלוי. רפלקציה היא מרכיב חשוב בתכנון ההוראה ולא רק חלק מהערכה מעצבת. מיקוד כזה עשוי לשרת שינויים במערכי שיעור מתוכננים אך לא בביצוע ההוראה. שימוש ברפלקציה המבוססת על וידיאו בשילוב עם ניתוח של רפלקציות כתובות ודיון במתאם או בקשר בין פעולות המתכשרים לבין מה שהם חושבים על הוראה טובה הוא צעד נוסף בגישה המוצעת על תפקיד הרפלקציה כחלק מתהליך תכנון ההוראה. המאמר מציג את הרעיון שרפלקציה הינה חלק אינטגרלי של תהליך תכנון של הוראה כחלק מדגם שפתחו הכותבים (Brantley-Dias & Calandra, 2007.). הדגם מורכב משני חלקים ועניינו טיפול בצרכי מתכשרים שאין להם ידע בתכנון וברפלקציה ( Brantley-Dias, L., Calandra, D.B ) .
-
תקציר
ההתפתחות המהירה של יישומי האינטרנט בשנתיים האחרונות סללה את הדרך לשימוש רב ושכיח יותר בקבצי קול דיגיטאליים להעשרה תרבותית ולגיוון חווית הלמידה וההתעדכנות . לאור התפתחויות אלו בתחומי האינטרנט חשוב לשקול מחדש את השילוב של קבצי קול דיגיטאליים כנדבך משמעותי יותר בלמידה מתוקשבת. ניתן היום להקליט חלק מההרצאות בקבצי קול ולהעביר לסטודנטים או הלומדים משאבי העשרה בצורת פודקסטים . ניתן להעשיר את משאבי הקורס עם הקלטות היסטוריות או הקלטות של מומחים מחוץ למסגרת הקורס. הסקירה הנוכחית בוחנת בצורה שיטתית את גבולות השימוש בקבצי קול דיגיטאליים בלמידה מתוקשבת ואת האפשרויות השונות שרצוי לקחת בחשבון במהלך תכנון קורס מתוקשב באינטרנט (Calandra, B., Barron, A. & Thompson-Sellers, I ).
Brendan Calandra
מיון:
3 פריטים
פריטים מ- 1 ל-3
שימו לב!
ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על
הכפתור בצד ימין