עפרי אילני
מיון:
2 פריטים
פריטים מ- 1 ל-2
  • תקציר

    משבר חסר תקדים מאיים על מוסד ההשכלה הגבוהה בעקבות כניסתה המהירה והאגרסיבית של הבינה המלאכותית. המערכת האקדמית הופכת בהדרגה ל"העמדת פנים" של תקשורת בין הבינה המלאכותית של התלמידים לזו של המרצה, ומרוקנת מתוכן את יסודות הקריאה, הכתיבה והאוריינות. הפתרון המוצע במאמר הוא אימוץ גישה של "לימוד לשמו" או "טיפוח הנשמה", המקדשת את פעולת הקריאה והכתיבה כערך עצמאי, ללא תלות בהצדקה תועלתנית (כגון הצלחה כלכלית או רכישת תואר). מודל זה מוכר מהמנזרים הקתוליים בימי הביניים ומעולם הישיבות עד ימינו.

  • תקציר

    בית הספר של הכפר מונקסיטון בצפון מזרח בריטניה מתנהל כמעט כמו כל תיכון אנגלי רגיל. אלא שבקרוב צפוי כנראה לחול בו שינוי מהפכני. בכל יום, עד השעה 11 בבוקר, התיכון יושבת באופן קבוע, והתלמידים ימשיכו לישון במיטותיהם. הלימודים יתחילו ב-11 ויימשכו עד שעות הערב המוקדמות. מנהל בית הספר רואה בכך מהפכה הכרחית, שמתבססת על מחקרים שנעשו בנוגע לשעון הביולוגי של מתבגרים. הוא מאמין ששינוי כזה ישים קץ לתופעת "התלמידים הזומבים" המוכרת לכל מורה שמלמד בשעות הבוקר. גם מחקר שנערך בישראל לפני שנים אחדות הצביע על כך שהשעה שבה מדווחים תלמידים ישראלים על הערנות הגבוהה ביותר היא 10:00 בבוקר.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין