איריס ישי
מיון:
4 פריטים
פריטים מ- 1 ל-4
  • לינק

    המורה והמחנכת איריס ישי לוקחת אותנו למסע חינוכי קצר לקראת פתיחת שנת הלימודים , על התקופה שבה למדו כתיבה תמה שכבר אינה נלמדת במקומותינו. הרחוב והמדרכה כתחליף לכיתה בביה"ס , מבט קצר על למידה בהודו , ולסיום לקט מוזיקלי לפתיחת שנת הלימודים / הספריה הלאומית ( איריס ישי).

  • סיכום

    Julian Treasure סבור שאנו מאבדים את ההקשבה שלנו. הקשבה מודעת יוצרת הבנה ולכן יש ללמד הקשבה בבתי הספר. בהרצאה שנשא במסגרת TED הוא מציע את ראשי התיבות הבאים: קליטה/קבלה, איתות הערכה, סיכום, שאלה. העובדה ש"האזנה" נכללת בסטנדרטים של חינוך לשוני (גם אצלנו אינה מספקת לדידו של Treasure (איריס ישי) .

  • לינק

    לדעתה של המורה והמחנכת איריס ישי המהלך של כתיבה בבלוגים ע"י התלמידים בכיתה הוא מהלך שחשוב לעשותו. משני טעמים: א. מתן "מעבדה" בידי התלמיד הולם את "הסנטימנט הפדגוגי שלי". ב. בבתי הספר אנו ממעטים לפגוש בטקסט מולטימדיאלי (טקסט דיגיטלי כהגדרתו במילון של אגף ספרי לימוד). אם יש ערך לשיתוף, אין סיבה להגביל את צורתו. המלצה על ספר (סוגה שכיחה בכתיבה בבלוג) תהיה משכנעת יותר אם תלווה בתמונת הכריכה, בקובץ קול ובו קטע אהוב וכו'.

  • לינק

    איריס ישי , מורה , מחנכת ורכזת האתר של ביה"ס "נופים" מעלה בבלוג המרתק שלה דילמה עתיקת יומין בחינוך אשר היא רלבנטית היום גם לכתיבה ולקריאה בסביבה מתוקשבת. היא מתייחסת להשוואה בין כתיבה חופשית לכתיבה מונחית. "על פי השוואה זו הכתיבה החופשית אינה נתונה בלחץ חיצוני, נעשית ללא הכוונה ופטורה מחובה מסוימת. תרומתה היא בטיפוח הרגלי כתיבה (בניגוד לפיתוח יכולת כתיבה כשעסקינן בכתיבה מונחית). ומה באשר למטרות ? מטרתה של הכתיבה המונחית על פי ההשוואה היא להביא לכך שידעו לכתוב ואילו מטרתה של הכתיבה החופשית להביא לכך שהכתיבה תהפוך לשגרת חיים." והינה שוב ההגיונות הסותרים בהוראה.

שימו לב! ניתן לחזור לתוצאות החיפוש האחרון מכל עמוד באתר בלחיצה על הכפתור בצד ימין