תפקידם של יופי חיצוני ותוקפנות בהשגת מקובלות חברתית בקרב תלמידי תיכון
Borch, C., Hyde, A. & Cillessen , A. (2011). The role of attractiveness and aggression in high school popularity. Social Psychology of Education, 14, 1, 23-39
מה מבדיל בין תלמידים מקובלים לתלמידים שאינם כאלה בבית הספר? יופי חיצוני עוזר, זה ברור. אך מה עם תוקפנות (אגרסיביות)?
מחקר זה בחן את השפעותיהם של יופי חיצוני ואגרסיביות על פופולריות בקרב תלמידי תיכון. ייחודו הוא בבדיקת שילוב שני המשתנים האלה, שהשפעת כל אחד מהם בנפרד כבר נבחנה במחקרים קודמים.
בנטרול גזע ומגדר, הממצאים מראים כי תלמידים מושכים נתפשים על ידי חבריהם כאגרסיביים יותר הן פיסית הן במערכות יחסים מאשר תלמידים מושכים פחות.
החוקרים מצאו גם כי התלמידים שהינם גם מושכים פיסית וגם אגרסיביים נתפשים על ידי חבריהם כפופולריים יותר מתלמידים שאינם בעלי תכונות אלה.
עם זאת, השילוב בין יופי לאגרסיביות התגלה כבעל השפעה הפוכה על פופולריות סוציומטרית.
תוצאות אלה תורמות להבנת ההבדלים בין אלה שחביבים על חבריהם (פופולריות סוציומטרית) לבין אלה שזוכים בנראות-חברתית (פופולריות נתפשת), וכן להבנה של המנבאים הייחודיים של שני ממדים אלה של סטטוס בקבוצת השווים.
לקריאה נוספת