תכנית עבודה רב-שנתית של מיומנויות תקשוב בחט"ב , בין המצוי לרצוי
מילות מפתח:
בתי ספר
חטיבות ביניים
מאפייני תקשוב בחינוך
מיומנויות
מיומנויות מידע
מיומנויות תקשוב
תלמידים
בימים אלו כאשר תכנית התקשוב הארצית נכנסת להילוך גבוה יותר, כדאי, אולי, להשתמש בניסיון מצטבר של פרויקטים ותיקים בתחומי התקשוב בארץ. סרגל מיומנויות התקשוב שפותח לפרויקט כתו"ם יש בו כדי לשמש בסיס לתכניות עבודה של בתי ספר הנכנסים לראשונה לתכנית התקשוב הארצית. סרגל המיומנויות שפותח במקור בפרויקט כתו"ם לכיתות ז'-ט בחטיבות ביניים כולל את הנדבכים הבאים: מיומנויות של התהליך המידעני, מיומנויות של כלי "אופיס", מיומנויות של הפקת תוצרי מידע ויכולות לפרסום תכנים ברשת באמצעות ויקי ובלוגים.
טרי פרידמן מאנגליה סבור כי הממדים של הערכה, סינון ובקרה של המידע חשובים יותר מההיבטים הטכניים של תצוגה והפקה , אך מורים רבים נוטים להתעלם מהיבט זה או להעבירו בצורה שטחית יותר.
לעניות דעתנו , יש להעמיק את המיומנויות המידענית בסרגל תקשוב זה באמצעות המודל של סיגל בן עמרם , מרכיבי משימה מידענית.
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya