תכנית הלימודים המתוקננת בארה"ב ואובדן היצירתיות
Noddings, Nel. "Standardized Curriculum and Loss of Creativity", Theory Into Practice. Jul2013, Vol. 52 Issue 3, p210-215.
המאמר נכתב על ידי פרופסור נל נודינגס , הנחשבת כמובילה פדגוגית בארה"ב ובעולם .
הדגש הנוכחי על הסטנדרטים הלאומיים בתחום של תוכן הליבה פועל כנגד שלוש מטרות של החינוך במאה ה-21: שיתוף פעולה, חשיבה ביקורתית ויצירתיות.
המחברת מתמקדת ביצירתיות כמיומנות קריטית של המאה ה-21.
היא טוענת שהעיסוק בסטנדרטים של תכנית הלימודים, שהם נוקשים למדי, חותרת תחת המאמצים לסייע לתוצאות ולתהליכים היצירתיים.
המחברת מציעה שבמקום נטישת הסטנדרטים, קובעי המדיניות חייבים לאמץ את תפקידם של הסטנדרטים ואת המטרות שלהם בדרכים יצירתיות יותר.
המחברת גם טוענת שכדי לעודד יצירתיות בתכנית הלימודים, זה חשוב שהחברה תטפח יצירתיות בקרב המורים ואת פרקטיקת ההוראה שלהם.
המורים אינם צריכים למצוא תיאוריה או שיטה שהם יעקבו אחריה בהכנעה. אלא, הם צריכים לנתח את מגוון הרעיונות ולהפעיל את הכוחות היצירתיים שלהם במענה על שאלות, כגון: היכן אני יכול להשתמש בכך? לאיזו מטרה? עם מי? באיזה הקשר?
אם אנשים רוצים לקדם יצירתיות בקרב התלמידים, הם גם צריכים לעודד זאת בקרב המורים.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם:
מאמרים של פרופסור נל נודינגס בפורטל מס"ע