תוכניות שונות לחינוך מוסיקלי והשפעתן על הנטיות המוסיקליות של ילדים בגילאי טרום בית הספר

Grujic, G. (2017). The musical education programs and their influence on the musical predispositions development at preschool age children. Journal Plus Education, 18, 2, 156-170

 

עמדה נפוצה בקרב מומחים גורסת כי נטיות מוסיקליות הן תוצר של אינטראקציות מצטברות בין נטיות מורשות וגורמים סביבתיים המעודדים אותן. עם זאת, אין מידע מספיק בשאלה מהן הדרכים הטובות ביותר לעודד באופן שיטתי את הנטייה המוסיקלית בחינוך הקדם בית-ספרי. לפיכך, היה הכרח לבחון את הגישה המסורתית לפעילות מוסיקלית בהשוואה לגישה המודרנית של תוכנית מעוררת (stimulative).

המחקר נערך באמצעות שימוש במבחן גורדון למדדים בסיסיים של הבנה מוסיקלית - Gordon's Primary Measures of Music Audiation test.

ממצאים:

השפעה משמעותית על פיתוח של נטיות מוסיקלית בסיסיות הושגה באמצעות פעילויות בתוכנית המעוררת של חינוך מוסיקלי, בשעה שפעילויות של תוכנית הלימודים המסורתית לא הראו השפעה מספקת בתחום זה. בכך, אושרה ההיפותזה לפיה ייווצר הבדל מובהק סטטיסטית ביכולת ההבחנה השמיעתית והקצבית בין ילדים שהשתתפו בתוכניות השונות.

לתקציר באנגלית

לקריאה נוספת

מנגנוני יסוד המקשרים בין למידת מוזיקה ובין שיפור ביכולות קוגניטיביות וחברתיות

השפעת לימוד של קריאת מוסיקה על ראשית הרכישה של הקריאה העברית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya