שימוש במערכת אינטראקטיבית מונעת בלייזר בעלות נמוכה כדי לשפר את הלמידה באזורים כפריים מתפתחים
Wei-Kai Liou; Chun-Yen, Chang. (2014). Utilizing a Low-Cost, Laser-Driven Interactive System (LaDIS) to Improve Learning in Developing Rural Regions. Journal of Educational Technology & Society, 17.3, 93-107.
מחקר זה מציע חידוש באמצעות מערכת אינטראקטיבית מונעת בלייזר (Laser-Driven Interactive System, LaDIS), המשתמשת בדידקטיקה ללוח מידע משותף (Interactive Whiteboard), כדי לתמוך בלמידה של הסטודנט באזורים מתפתחים וכפריים.
המערכת האינטראקטיבית מונעת לייזר היא מערכת שנבנתה כדי לתמוך בפרקטיקות הכיתה המסורתיות בין המדריך לבין קבוצה של סטודנטים.
המצאה זו הופכת באופן אפקטיבי מסך מקרן ללוח מידע משותף. מערכת ה-LaDIS מלווה במקרן, משדר לייזר, מסך, מחשב אישי ומצלמת רשת. מערכת זו מספקת פתרון חסכני ויעיל עבור למידה מקוונת בכיתות.
הסטודנטים בכיתה מחוברים למחשב יחיד ולמסך משותף. מערכת ה- LaDIS היא מכשיר שניתן להרחיבו לשימוש בלוח מידע משותף ובתוכנת הוראה אינטראקטיבית.
מחקר זה משתף 92 סטודנטים בשנה א' שנרשמו ל- Junior College; הסטודנטים הללו נרשמו לשני שיעורים בקולג' בטייוואן. כל שיעור כולל 46 סטודנטים. השיעורים נמשכו 12 שעות כל אחד במשך ששה שבועות של קורס ניסויי/ניסיוני עם דידקטיקה שונה.
שיעור אחד הוא קבוצת הביקורת, והוא מאמץ דידקטיקה רגילה. בשיעור האחר למדה קבוצת הניסוי, והוא מאמץ דידקטיקה חדשנית של LaDIS בכיתה.
התוצאות מציינות השפעות חיוביות של החדשנות של LaDIS על ביצועי הלמידה של הסטודנט. רוב הסטודנטים היו מרוצים מאוד מהמערכת ומוכנים להשתמש במערכת ה-LaDIS בשל הביצוע האינטראקטיבי המעולה שלה בכיתה.
מערכת ה- LaDIS מספקת מכשיר בעלות נמוכה לכיתה, לצורך פיתוח אזורים מתפתחים שאינם יכולים מבחינה כלכלית להרשות לעצמם להשתמש בדידקטיקה ובציוד של לוח מידע משותף.