שימוש בויקי ליצירת פורטפוליו אלקטרוני שיתופי: יישום בקורס פילוסופיה של החינוך
מאת: יעל קלי , רחל לוין-פלד
מילות מפתח:
ויקי WIKI
פורטפוליו דיגיטלי
קבוצות קטנות
קבוצת לימוד
קונסטרוקטיביזם
קורס מקוון
קורסים מתוקשבים
שיטות הוראה
שיתופיות
מקור: יום עיון בנושא WIKI ביולי 2006, מיט"ל.
המסגרת:
קורס חובה לסטודנטים לתואר ראשון בחינוך מדעי וטכנולוגי, הטכניון (קורס פילוסופיה של החינוך).
מטרה ראשית: לעזור ללומדים לפתח ולעצב את התפיסה חינוכית שלהם לגבי סוגיות כגון:
- מהן מטרות בית הספר?
- אלו תכנים יש ללמד בבית הספר?
- עד כמה יש לערב תלמידים בבחירת התכנים?
- מהו תפקיד המורה?
הקשר חברתי: אוכלוסיה הטרוגנית
פורמט הקורס: מפגשים פא"פ + פעילויות מתוקשבות באתר מלווה קורס
25-35 סטודנטים בסמסטר.
השיטה:
- עבודה בקבוצות (3-4 סטודנטים בקבוצה)
- כל קבוצה בוחרת בית ספר מתוך רשימה
- לימוד התפיסות החינוכיות מתוך אתרי בית הספר / עלונים (הצהרות)
- שאילת שאלות חקר לגבי דרכי יישום של התפיסות החינוכיות
- יום ביקור בבית הספר: איסוף ממצאים (תצפיות בכתה, ראיונות עם תלמידים, מורים ומנהלים)
- ניתוח הסקת מסקנות ופרסום סיכום קבוצתי באתר
- השוואה בין בתי ספר (עבודה אישית)
עבודה קבוצתית: הערך המוסף של הויקי
פורטפוליו אלקטרוני שיתופי:
- אוסף דפי ויקי לכל קבוצה
- דף לכל שלב חקר
- בכל דף מתוקשב: הנחיות, אזור עבודה, אזור משוב, מנחות
הבנייה: הנחיות ייעודיות לכל שלב בדף הויקי המתאים |
עריכה משותפת בדפים הקבוצתיים |
|
|
הוויקי מספק מידע אודות תרומות הפרטים בקבוצה - מי פעיל? מהי איכות התרומה?
מאפשר עריכה נוחה אחד של השני ליצירת תוצר אחיד - קוהרנטיות
סיכום ומסקנות
- השימוש בויקי ויצירת הפורטפוליו האלקטרוני השיתופי גרמה ל:
- שיפור איכות התוצר (בהירות המטרות, איכות השאלות, ארגון ואיכות הצגת הממצאים והמסקנות)
- שקיפות על השיתופיות:
- מבליט תורמים ו"טרמפיסטים"
- עשוי לעודד "טרמפיסטים" להפוך לתורמים
קישורים לויקי
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya