שילוב מחשב (1:1) בכיתה והישגי תלמידים בבתי ספר תיכוניים באוהיו

Williams, Nancy L.; Larwin, Karen H. "One-to-One Computing and Student Achievement in Ohio High Schools", Journal of Research on Technology in Education (Routledge), Jul2016, Vol. 48 Issue 3, p143-158.

מחקר זה בחן את ההשפעה של שילוב מחשב (1:1) בכיתה על הישגי התלמידים בבתי ספר תיכוניים באוהיו כפי שנמדדו באמצעות ביצועים במבחן סיום הלימודים של אוהיו (Ohio Graduation Test).

המדגם כלל 24 בתי ספר טיפוליים שזווגו בנפרד עם קבוצת ביקורת דומה. מתודולוגיה של סדרה עתית מופסקת (interrupted times series) שימשה כדי לבחון את נתוני המבחן על פני תקופה של 5 עד 8 שנים.

הביצוע הכולל של התלמידים וההישגים בתחומי תוכן ספציפיים במתמטיקה, קריאה, מדעים, מדעי החברה וכתיבה לא הושפעו באופן מובהק משילוב מחשב (1:1) בכיתה. בתי ספר טיפוליים אשר השתמשו במחשב נטבוק (netbook) יצרו את השינוי הכולל הגדול ביותר בציונים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

סקירת ספרות בין-לאומית של שילוב מחשב 1:1 בבתי ספר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya