רשות הפיקוח וההערכה החינוכית הבריטית מציעה לבדוק גם אם המורה משעמם בכיתה ?
מילות מפתח:
אנגליה
דרכי הוראה
הוראה חוויתית
הוראה מאתגרת
הוראה משמעותית
התנהגות תלמידים
פיקוח
תלמידים
האם יש קשר בין הוראה המובילה לשעמום והתנהגות תלמידים בכיתה ? מומחי החינוך בבריטניה הגיעו למסקנה כי יש קשר ישיר וחיובי בין שני המשתנים הללו והמליצו כי רשות הפיקוח החינוכית המרכזית בבריטניה (Ofsted) תבדוק מעתה ברצינות לא רק את הישגי ביה"ס והתלמידים אלא גם את רמת ההוראה של המורים בכיתות. הנחת היסוד החדשה של המפקחים הפדגוגיים הבריטיים כי ההתנהגות החריגה וההפרעות המשמעת של התלמידים בכיתה היא בחלקה תוצאה של הוראה לא מאתגרת של המורה, ולכן במסגרת בדיקות הפיקוח הפדגוגיות ( בדיקות שיטתיות ומעמיקות מאד בדרך כלל ) תילקח בחשבון מעתה גם רמת ההוראה של המורה בכיתה , לא מבחינת ההישגים שהגיעו התלמידים אלא מבחינת המוטיבציה והעניין שהיא יוצרת אצל התלמידים. ברור כי מדיניות ההערכה החדשה יצרה סערת רוחות בקרב איגודי המורים בבריטניה המנסים לגבות את עמיתיהם המורים בשטח. לכן הסיכוי ש – Ofsted יוכלו ליישם הלכה למעשה את המדיניות שלהם הוא לא רב מדי כרגע.
yyya
מנסיון מוכח לאורך שנים הן כמורה והן כמנהל תוצאות המחקר הנ"ל הן נכונות בהחלט . אולם , זהו רק פרמטר אחד מתוך מספר פרמטרים המשפיעים על הרמת ההשיגים וההתנהגויות של התלמידים בכתה . לא נראה בכתבה לעיל מה היא רמת ההשפעה הזו ?