רפלקציה ביקורתית כמסגרת עבודה ללמידה טרנספורמטיבית בהכשרת מורים
מאת: Katrina Liu
Liu, Katrina. "Critical reflection as a framework for transformative learning in teacher education", Educational Review, May2015, Vol. 67 Issue 2, p135-157.
מאמר זה מציג מסגרת עבודה עבור רפלקציה ביקורתית שמורי מורים יכולים להפעיל כדי לנתח רפלקציה של סטודנטים להוראה ולתמוך בלמידה טרנספורמטיבית. המחברת טוענת שלמורי המורים אסור להקדיש תשומת לב לתהליכים קוגניטיביים בלבד של הסטודנטים להוראה (כיצד הם מבצעים רפלקציה), אלא גם לתוכן החשיבה שלהם (לגבי מה הם מבצעים רפלקציה), למטרות החשיבה שלהם (מדוע הם מבצעים רפלקציה), ולאופן שבו החשיבה שלהם משפיעה על פרקטיקת ההוראה שלהם בכיתה (איזו למידה טרנספורמטיבית הם חווים). המאמר מציג השלכות הן עבור הכשרת המורים והן עבור מחקר המורים.
ראו גם:
רפלקציה בהכשרת מורים: סוגיות העולות מסקירה של הספרות העכשווית
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya