רמת מיומנות וצורכי התפתחות מקצועית בתפקידים פריפריאליים של הוראה מקוונת
González-Sanmamed, Mercedes; Muñoz-Carril, Pablo-César; Sangrà, Albert. "Level of Proficiency and Professional Development Needs in Peripheral Online Teaching Roles", International Review of Research in Open & Distance Learning, Dec2014, Vol. 15 Issue 6, p162-187.
המטרה של מחקר זה היא לנתח את התפיסות לגבי רמת המיומנות שיש למורים מקוונים ביחס לתפקידים הפריפריאליים (תפקידים חברתיים, מעריך, מנהל, מומחה טכנולוגי, יועץ, חוקר ותפקידים אישיים) וצורכי ההתפתחות המקצועית שלהם הדרושים כדי לשפר את יכולות ההוראה המקוונות שלהם.
המומחים יצרו שאלון מיוחד, והנתונים נאספו מ-166 מרצים. הממצאים מראים שהמרצים מדגישים את חשיבותם של התפקידים הפריפריאליים להוראה איכותית. על כן, תכניות ההתפתחות המקצועית צריכות להיות מבוססות על האיזון בין התפקידים המרכזיים לתפקידים הפריפריאליים כדי להכשיר בצורה טובה יותר את המורים המקוונים ולהגביר את איכות ההוראה שלהם.