קשרים וכישורים חברתיים – קבוצה טיפולית לילדים ובני נוער דחויים חברתית
מאת: יעל אברהם
מילות מפתח:
בעיות חברתיות
בתי ספר
דחייה חברתית
פסיכולוגיה חינוכית
קבוצת תמיכה
שיטות טיפול
תהליכי התמודדות
תלמידים
מאת: יעל אברהם
מאמר זה מתאר מודל לעבודה קבוצתית מובנית עם ילדים ובני נוער הסובלים מקשיים חברתיים ומדחייה חברתית בקרב קבוצת השווים. מודל זה פותח על ידי המחברת והוא מונה 12 מפגשים טיפוליים. מוקד העבודה הטיפולית הקבוצתית הוא פיתוח ושיפור המיומנויות החברתיות של חברי וחברות הקבוצה. מודל 12 המפגשים הוא תוצר של הנחיה, ליווי והדרכה של קבוצות רבות ברחבי הארץ אשר פעלו על פי מודל זה. תוצאות ההתערבות הקבוצתית מרשימות באפקטיביות שלהן, כפי שיוצג במדדים להערכת ההתערבות שנבדקו לפני תחילת ההתערבות ובסופה. מדדים אלו מעידים על שינוי משמעותי במעמדם הסוציומטרי של המשתתפים בקבוצה. המודל מתאים לעבודה קבוצתית עם ילדים ובני נוער החל מכיתה ד' ועד לסוף חטיבת הביניים.
למאמר בפורטל פסיכולוגיה עברית ברשת
yyya
כיצד ניתן לדעת מהי שנת פרסום המאמר?
אני משתוקק לקרוא את המאמר הזה וכן את המאמר הקודם אודות רגישות דחיה, משום תקלה מסוימת אני לא מצליח לפתוח את המאמר השלם. אודה מאד אם אוכל לקבל את המאמרים בקובץ מצורף למייל שלי. אהיה אסיר תודה!
יעל האם ניתן להפנות למישהו שמטפל בשיטה זו עבור בני? אודה מאוד 0548190968
שלום יעל. הפקתי תועלת רבה מקריאת המאמר, הוא מדוייק ומעשי, אשמח לדעת מי מפעיל קבוצה טיפולית זו וכיצד ניתן ליצור עמו קשר? תודה
שלום לכל המתענייניםאנו ממליצים לפנות לפורטל הפסיכולוגיה העברית בכדי ליצור קשר עם המחברת.