קשה מאד לנבא את עתיד התקשוב בחינוך: המקרה של פרופסור לארי קובן
הנתונים שמתפרסמים בשנתיים האחרונות ע"י משרדי חינוך ומומחי תקשוב מוכיחים כי השילוב של מחשבים ותקשוב חינוכי בהוראה ובבתי ספר מתחיל להיות משמעותי מבחינת שינוי ממעלה שניה, ולכן כדאי לקרוא את הסקירה קצרה ועתירת תובנה של ג'יי הורוויץ על פרופסור לארי קובן והניסיון שלו בעבר לחזות את כישלון התקשוב החינוכי.
כותב ג'יי בבלוג שלו : " על פניו, קובן צודק – רבים מאתנו שמסנגרים על התקשוב בחינוך נאלצים לתרץ את העובדה שעל אף החדירה המאסיבית של מחשבים לתוך המערכת, עולם (חינוכי) כמנהגו נוהג. אבל ´נדמה לי שמה שקובן מכנה הכחשה איננה אלא ניסיון להתמודד עם מציאות מאד מורכבת. הרי גם הוא, כמו היתר מאתנו, בוודאי לפעמים מגלה שמתוך הניסיון להסביר נראה לאחרים כתירוצים."
למאמרון של ג'יי הורוויץ
הבלוג של פרופסור לארי קובן
Denying the Facts: Investing in Computers and Higher Test Scores
Confessions from a Skeptic on Computers in School
Denying the Facts: Investing in Computers and Higher Test Scores.
ראיון משנת 2006 עם פרופסור לארי קובן ובו הוא מציג את תפיסותיו לגבי שילוב המחשב בהוראה ובלמידה בביה"ס . מהראיון ניתן ללמוד כי פרופסור קובן אינו מכיר לעומקם את תהלכי השילוב של בלוגים וויקי בחינוך ואינו מודע לפוטנציאל שלהם.
ראה גם מאמרים קודמים של פרופסור לארי קובן בפורטל מס"ע
ראה גם :
המאמר של פרופסור לארי קובן מלפני 15 שנה בו הוא סבור כי מחשבים בחינוך יהיו תמיד שוליים בחיי ביה"ס