קהילה מקוונת בית-ספרית – אסטרטגיות ושיטות
המושג החדש שמאפיין בשנים האחרונות את עבודת הצוות בבתי ספר תיכוניים בארה"ב , אירופה ואוסטרליה הוא PLN . הכוונה למסגרת הנקראת Online Professional Learning Network, כלומר קהילה מקוונת בית-ספרית של סגל המורים בביה"ס המשמשת כמקור לחילופי ידע פדגוגיים ולתמיכה הדדית של סגל המורים בביה"ס .
קהילות מקוונות פעילות כאלו מצליחות להפחית את בדידותו של המורה המקצועי , להעצים אותו בתובנות של עמיתיו להוראה ולתת לו מקור השראה. לא בכל המקרים קהילה מקצועית מקוונת בית-ספרית מצליחה. צריך לדעת כיצד לגבש אותה , לנהל אותה ולהפוך אותה למסגרת פעילה ותומכת כל הזמן. בתי ספר נעזרים ביועצים חיצוניים וגם בעצות הניתנות בספרו המועיל של Robin Thompson .
Constructing an Online Professional Learning Network for School Unity and Student Achievement
Professional Learning Networks Taking Off
ראה גם :
קהילות ידע שיתופיות באינטרנט של מורים משתמשי מחשבים ניידים בבתי ספר
הקשרים מקוננים (Nested contexts) שמעצבים את ההערכה ללמידה: קהילת למידה מקצועית מבוססת בית ספר והתרבות בכיתה
התבוננות שיתופית במצבים חוזרים של הוראה בכיתה: ראיה מחדש של הפרקטיקה: למידה מהעמיתים בקהילה של מורים למתמטיקה
מטאפורות של קהיליות חינוכיות: ניתוח של הדימויים המשקפים ומשפיעים על עיון ומעשה