סימני דרך לשילוב בריא של הילד החולה , על שילובם של ילדים חולים במחלות כרוניות קשות במערכת החינוך
יוספה איזנברג , סימני דרך לשילוב בריא של הילד החולה , על שילובם של ילדים חולים במחלות כרוניות קשות במערכת החינוך, הוצאת מכון מופ"ת 2012
יוספה איזנברג
נושא שילובם של ילדים חולים כרוניים במערכת החינוך זוכה לחשיבות מיוחדת בתקופתנו. הודות להתקדמות הרפואית, מחלות ילדים שנחשבו בעבר כמחלות סופניות, הופכות למחלות כרוניות, שהטיפול בהן וההחלמה נמשכים חודשים ואף שנים. משום כך לבית הספר – על מרכיביו השונים – השפעה רבה על תהליך השיקום, ושילוב מוצלח בבית הספר הוא גורם מכריע בשיקום ובהחלמה כמו גם מדד להסתגלותו הטובה של הילד בעתיד.
מטרתו העיקרית של ספר זה היא להציב סימני דרך בתהליך שילובו של הילד החולה במערכת החינוך ולתאר את הצרכים הפיזיים, החברתיים, הנפשיים והלימודיים שלו בסביבת הכיתה. הידע שהספר מציג הופק באמצעות תצפיות וראיונות בסביבתו של הילד החולה במחלה קשה, ועל יסוד סיפורים אישיים של מורות שחוו שילוב של ילד כזה בכיתתן.
הספר מיועד למורים, לאנשי חינוך, לרבות מנהלים, יועצים ופסיכולוגים, לסטודנטים להוראה, להורים לילדים חולים ולאנשי הצוות הטיפולי בבית החולים. הידע הזמין המסופק בו יכול לסייע לקורא לאמץ גישה מערכתית שיש בה כדי לקדם שיתוף פעולה יעיל בין הילד החולה לגורמים אחרים משמעותיים בתוך המערכות הסביבתיות שהוא חי בתוכן.
ד"ר יוספה איזנברג, מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לחינוך מיוחד באחוה – המכללה האקדמית לחינוך. הספר מבוסס על עבודת הדוקטורט שלה ומשקף את ניסיונה החינוכי בתחום החינוך המיוחד.
כמורים וכהורים כל אחד מאיתנו חווה חולה שצריך להשתלב במערכת, לכן אני רואה בספר כזה כלי חשוב בעבודת המורה. אשמח ליצור קשר אישי עם יוספה איזנברג.