סגנונות למידה: תיאוריות ומודל מעשי אחד
מקור: מכללת אחווה
המודעות למגוון של סגננות למידה התפתחה בארץ בזמן האחרון ועשוייה לגרום לשינויים מהותיים בתחומי תוכניות הלימודים, דרך ההוראה ודרך הערכת התלמידים. לכן, על המחנכים לדעת מהם סגנונות הלמידה השונים של התלמידים ואיך מפתחים את סגנון ההוראה שלהם כדי להתאימו לזמנים החדשים.
המאמר עוסק בשני נושאים:
א. סקירת התיאוריות והמחקר של סגנונות למידה.
ב. הדגמת מודל אחד שנוי ליישום בבתי הספר MAT-4 של ברנס מקארתי (1990).
לפי MAT 4, המורה אינו צריך לדעת מהו סגנון הלמידה של כל תלמיד. כל הסגנונות הם שווי-ערך ןעל המורה לבנות מערך שיתייחס לכל ארבעת הטיפוסים. במשך השיעורים משנה המורה את תפקידו ושיטתו, כך שלפעמים לומד מסויים מרגיש יותר נוח עם שיטת הלמידה (כשההוראה מתאימה יותר לטיפוס שלו), ולפעמים- וגם זה חיוני - התלמיד פשוט צריך ללמוד כיצד ללמוד עם שיטת הלמידה (כשההוראה יותר מתאימה לשלושת הטיפוסים האחרים).
מענין ונכון מאוד
מעניין מאוד האם יש עוד מאמרים בנושא ?
שלום ענת, את מוזמנת לחפש חומרים נוספים במאגרים של מרכז המידע הבין-מכללתי:http://infocenter.macam.ac.il
מאמר מעיין , מקצועי, ותורם! האם אוכל לקבל את פרטיו הבביליוגראפיים כדי שאוכל לצטטו בעבודתי?(לדוג מהי השנה בה הוא נכתב, באיזו מסגרת..)תודה!
אשמח לקבל אינפורמציה כיצד ניתן להגיע אל המאמר בשלמותו?
תודה על התגובה ועל ההענות. אשמח לקבל את המאמרים באנגלית העוסקים בנושא["שונות בלמידה" וסגנונות למידה"]
מאמרים אטרקטיבבים למי שעוסק בחינוך
מאמרים אטרקטיבבים למי שעוסק בחינוך
ר.נ מאמרים אטראקטיביים בנושאים: "שונות בלמידה" ו"סגנונות למידה" רלוונטים כרגע עבורי. כיצד ניתן לקבל מידע מפורט ופרוט על נושאים נוספים?