סביבות למידה מתוקשבות : האינטראקציה ההדדית בין כלים ולומדים
מאת: P.G Schrader
מילות מפתח:
אינטראקציות
יישומי ווב 2.00
כלים פתוחים
למידה מקוונת
סביבות למידה מתוקשבות
סטודנטים
תהליכי למידה
מקור וקרדיט :
Schrader, P.G. (2008). Learning in technology: Reconceptualizing immersive
מאמר מעניין של פרופסור שרדר מאוניברסיטת קוניטיקט על למידה משולבת כלים בסביבת מקוונת וההשפעה ההדדית בין כלים ולומדים. הגישות המסורתיות של שילוב המחשב בלמידה מסווגות לשלוש קטגוריות עיקריות : למידה על הטכנולוגיה המתוקשבת , למידה מהכלים הטכנולוגיים המתוקשבים ולמידה באמצעות הטכנולוגיה המתוקשבת. בעקבות התעצמות טכנולוגיות התקשוב הולך וגדל המשקל של קהילות וירטואליות , תרבויות מתוקשבות ועולמות זוטא מתוקשבים. לכן , מציע המאמר פרספקטיבה נוספת הלוקחת תהליכים אלו בחשבון .אין להתייחס לטכנולוגיה המתוקשבת ככלי או צבר נושאים בלבד אלא כסביבה פעילה בה מתחולל תהליך הלמידה . בסביבה זו נוצרות אינטראקציות מעל ומעבר לשימוש בכלים , אם זה אינטראקציות חברתיות או אינטראקציות קוגניטיביות הממזגות את הלומד בסביבה דינאמית ופעילה. כך לדוגמא, אפשר ללמד סטודנט או תלמיד אודות WIKI וכיצד עובדים עם כלי ה-WIKI , אך השילוב של הוויקי בלמידה יוצר מרחב למידה חברתי ואינטראקציה חברתית הנוצרים מעבר ליעוד המקורי של הכלי המתוקשב. עם זאת, יש לזכור כי הטכנולוגיה אינה מניעה את ההוראה באופן ישיר. יותר מכל, דגם ההפעלה הפדגוגי המשולב והאינטראקציות החברתיות הם היוצרים את הדינאמיקה בלמידה המתוקשבת. המרצים/מורים צריכים להבין, על כן, שבסביבת למידה מקוונת הם צריכים להפעיל פחות שליטה ישירה על הלומדים. הלומדים המשתלבים בסביבה מקוונת אינם מושפעים רק מההוראה של המרצה אלא מאינטראקציות חברתיות , קוגניטיביות וסקרנות. הטכנולוגיה מאפשרת ללומדים לגלות את יכולותיהם מעבר לתכנון המקורי של הכלי המתוקשב . מכאן המסקנה כי המרצים/מורים צריכים, על כן, להרפות לעתים משליטה ישירה ולהעשיר את הסביבה המתוקשבת באתגרים , תכנים ופרויקטים.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya