ניתוח כשלון – בהוראת וידאו וקולנוע
מאת: אמיר הר גיל
מילות מפתח:
אוכלוסיות חלשות
אסטרטגיות למידה
בתי ספר תיכוניים
דרכי הוראה
הוראה חוויתית
הוראת וידאו וקולנוע
תלמידים חלשים
תקשורת המונים
מקור:
Proceedings of the fourth conference on teacher education June 23-27, 2002. Achva college of education, Israel
תיאור וניתוח של פרויקט ניסיוני בהוראת וידאו לקבוצת תלמידים חלשה, משכבת כיתות י'. המאמר מנסה להסיק מסקנות לגבי מידת יכולת של בית הספר להתמודד עם אוכלוסיות חלשות, לתמוך ביוזמות חינוכיות בלתי מקובלות, ובנוסף לעמוד על הקשיים איתם מתמודד המורה שבוחר בדרך שונה מהמקובל.
סיכום המחבר: הממצאים שנחשפו בניתוח זה מאירים נקודות חשובות למחשבה ולדיון לעוסקים בתחום הוראת הווידיאו והקולנוע בבתי הספר. רצוי להמשיך ולפתח כלי הוראה אלו כאמצעי חינוכי יצירתי במיוחד בבתי ספר שבהם התלמידים טעוני טיפוח ולא בהכרח כנושא לימודי אומנותי או כמגמה לבגרות. כמו כן, רעיון הפרויקט הניסיוני והצגתו עשוי להוות תרומה להכשרת מורים לתקשורת, וידאו, וקולנוע.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya