מקומות ומרחבים ללמידה מקצועית: חדר המורים כאתר לכניסה לתפקיד ומעבר עבור מורים מתחילים
lisahunter Tony Rossi, Richard Tinning, Erin Flanagan & Doune Macdonald . "Professional learning places and spaces: the staffroom as a site of beginning teacher induction and transition" Asia-Pacific Journal of Teacher Education , Volume 39, Issue 1, 2011
מאמר זה טוען שחדר המורים הוא מרחב למידה מקצועי חשוב שבו מורים מתחילים פועלים הדדית כדי להבין מיהם ומה טבעה של עבודתם המקצועית. המחברים מדגישים את החשיבות התיאורטית של מקום ומרחב בבנייה ובניהול משא ומתן לגבי הסובייקטיביות של מורים מתחילים.
כדי להדגים את חדר המורים כמקום מסוים שבו תוכל להתרחש למידה מקצועית חשובה המחברים משתמשים בשני נרטיבים שהתבססו על חוויות מהשטח של שני מורים מתחילים, אחד בהקשר של בית הספר היסודי, והשני בהקשר של בית הספר התיכון.
המחברים סיכמו ששיש צורך בתשומת לב מחקרית גדולה יותר לגבי המשמעות של חדר המורים ולגבי האינטראקציה שלו עם הסובייקטיביות של המורים.
ברמת המעשה, המחברים קוראים גם למקצוע ההוראה להכיר בחדרי המורים כאתרים חשובים ללמידה מקצועית וכמקומות שצריכים לתמוך בחונכות של מורים מתחילים.
הכרה כזו יכולה להקטין את שיעור נשירת הלומדים (retention), ולהגביר את שביעות הרצון ואת האפקטיביות של מורים חדשים ומורים מנוסים באופן דומה.
קישור לתקציר המאמר