מעשה חושב – מדריך למורה בנושא למידה מבוססת פרויקטים
מעשה חושב – מדריך למורה בנושא למידה מבוססת פרויקטים
אלק פאטון
תרגום לעברית : ענת פלג ואמנון סדובסקי
מכון פול האמלין, פברואר 2012
נוסח עברי והתאמה לעברית: תיכון שליד האוניברסיטה העברית, אוגוסט 2012 , אלול תש"ע
מדריך זה נכתב על ידי אנשי החינוך שלביה"ס היי-טק- היי (HTH) ותורגם לעברית במהלך קיץ 2012 על ידי התיכון שליד האוניברסיטה העברית.
המדריך תורגם תוך עריכה ביקורתית לרגל השקת התכנית הפדגוגית – תכנית למ"ה (למידה מוכוונת הבנה) שתיושם בשכבות השונות בבית הספר בשנת הלימודים תשע"ג.
תכנית למ"ה פותחה על ידי צוות הפיתוח הפדגוגי שהוקם בבית הספר בשנת הלימודים תשע"ב במטרה לבסס ולשלב בכיתות למידה קונסטרוקטיביסטית - למידה פעילה המערבת את התלמיד בתהליך הלמידה שלו ודורשת ממנו הבנה בתוצר.
בתכנית למ"ה המורים יוכלו לבחור אחד מדגמי הלמידה הקונסטרוקטיביסטית (למידה מבוססת- פרויקטים, קהילות חשיבה או למידת- חקר). המדריך ישמש את המורים שילמדו בדרך של למידה מבוססת- פרויקטים וכן מורים נוספים אשר יוכלו לשלב מרכיבים מתוך המדריך בלמידה בכיתותיהם.
לנוסח העברי של המדריך ( ענת פלג ואמנון סדובסקי ).
המדריך נכתב בשותפות בין בתי הספר היי- טק-היי בסן דייגו קליפורניה ופרויקט learning futures באנגליה
ראה גם : סקירת מידע בעברית על ביה"ס היי-טק-הי בסן דייגו
קישור לנוסח המקורי באנגלית של החוברת כפי שנכתבה ע"י Alec Patton
Work that matters
The teacher’s guide to
project-based learning