מעורבות הורית, למידה מכוונת עצמית של מתבגרים והישגים אקדמיים בסין העירונית
Wang, Hongyu; Cai, Tianji. Parental involvement, adolescents' self-determined learning and academic achievement in Urban China. International Journal of Psychology. Feb2017, Vol. 52 Issue 1, p58-66.
למידה מכוונת עצמית היא חיונית להצלחה אקדמית. מודל התפתחות המשאבים ההנעתיים טוען שהורים מקדמים הצלחה אקדמית אצל ילדיהם באופן עקיף על ידי טיפוח לומד מכוון עצמית.
במחקר זה, תוך שימוש בניתוח משוואות מבניות ובנתונים שנאספו מ-1,009 תלמידי כיתה ח' בג'וחאי (Zhuhai), סין בשנת 2012, המחברים מתכוונים לענות על שתי שאלות מחקר:
(א) אילו צורות של מעורבות הורית נמצאו במתאם גבוה עם למידה מכוונת עצמית?
(ב) האם למידה מכוונת עצמית יכולה לתווך באופן מלא את הקשר שבין מעורבות הורית לבין ביצועים אקדמיים של תלמידים?
המחברים מוצאים שמעורבות הורית בשעות הפנאי מקושרת באופן חיובי ומובהק לפיתוח של למידה מכוונת עצמית, אשר בתורה נמצאת במתאם חיובי ומובהק עם הישגים אקדמיים.
סיפוק מבנה בידי הורים או סיוע אקדמי של הורים אינם מקושרים באופן מובהק עם ויסות עצמי של תלמידים ועם הישגים אקדמיים של תלמידים.
ראו גם:
רב-ממדיות של מעורבות הורית והישגי ילדים במתמטיקה בטאיוואן: השפעה מתווכת של מסוגלות עצמית במתמטיקה