מעגל הצמיחה של ההדרכה הפדגוגית
מאת: צפי טימור
מילות מפתח:
הדרכה פדגוגית
הכשרת מורים
ידע מקצועי
ידע פדגוגי
ידע פעיל
סטודנטים להוראה
סטודנטים להוראה: עמדות
צמיחה אישית
מקור וקרדיט:
צפי טימור." "מעגל הצמיחה של ההדרכה הפדגוגית," בתוך: החינוך וסביבו – שנתון מכללת סמינר הקיבוצים, ל"ב , תש"ע – 2010. ע"ע 169-190.
מטרתו של מחקר זה הייתה לעקוב אחרי תהליך צמיחתם של סטודנטים להוראה על ידי בחינת תפיסותיהם בהקשר של שלוש קטגוריות ידע: צמיחה אישית, צמיחת ידע פדגוגי וצמיחת ידע תוכן, מתחילת שנת ההדרכה הפדגוגית וההתנסות ועד לסופה.
המחקר התמקד בשאלות הבאות: 1. האם בעקבות ההדרכה הפדגוגית מתקיים תהליך צמיחה המתפרש על פני השנה ובאילו מימדים של קטגוריות הידע? 2. האם תהליך הצמיחה מתרחש בו-זמנית בכל קטגוריות הידע, או רק בחלק מהן? כל זאת, במטרה לבחון את הצורך בשינוי דגשים בתוכנית ההדרכה הפדגוגית. כלי המחקר כללו שאלונים של "מעגל הצמיחה" הלקוחים מתורת הקאוצ'ינג, ניתוח שיח לקביעת המימדים וניתוח סטטיסטי ותיאורי של הממצאים.
הממצאים שעלו מהמחקר מעידים על הבדלים מובהקים בכל המימדים של ההדרכה וההתנסות מתחילת השנה ועד סופה.עובדה המעידה על צמיחה משמעותית של הסטודנטים בכל המימדים שנבדקו. בנוסף, המחקר מצביע על מתאמים מובהקים בקשרים שבין המימדים בשלוש הקטגוריות, עובדה המעידה על צמיחה סימולטנית של סוגי הידע שנבדקו.
yyya
אשמח לקבל את המחקר. אני מדריכה פדגוגית בהרצוג
אני עוסקת בהדרכה פדגוגית