מנהיגות בית-ספרית בזמנים סוערים והערך של יכולת שלילית
Clarke, Simon. "School leadership in turbulent times and the value of negative capability", Professional Development in Education, Feb2016, Vol. 42 Issue 1, p5-18.
מאמר זה טוען שהכרחי לאמץ גישות גמישות יותר למנהיגות המערבות דרכים חדשות של למידה והתנהגות. ביחס לכך, המאמר חוקר את המושג הפרדוקסלי של "יכולת שלילית" (Negative capability) ואת הערך הפוטנציאלי שלו להגברת מנהיגות בית-ספרית בנסיבות של אי-ודאות, שינוי ומורכבות.
ראשית, מתואר טבעם של האתגרים המתיימרים לחדור לעולמם של מנהיגי בתי ספר ואשר צפויים להחריף בעתיד. בהמשך, ניתנת תשומת לב למושג של "יכולת שלילית" ולשימושיות שלו עבור גישה אחת למנהיגות העשויה להיות מתאימה להתמודדות יעילה בהקשרים מורכבים במיוחד.
לבסוף, נבחנות מספר דרכים מעשיות שבהן ניתן להעשיר את תחושת היכולת השלילית של פרטים, בייחוד דרך קידום "המנהיג הפנימי" יותר מאשר יכולות הניתנות לצפייה בפיתוח מנהיגות בית-ספרית.
ראו גם:
גילום מנהיגות המנהל: ניצול אפשרויות מצביות לבניית יכולת בית-ספרית לשינוי