מלכוד הקשר הווירטואלי ה"משמעותי" בין מרצים לסטודנטים


פורסם בביטאון מכון מופ"ת: מחקר, כתיבה והתפתחות מקצועית בהכשרת מורים, גיליון 52, פברואר 2014, עמ' 23 - 28

ד"ר אריה קיזל

במהלך השנים אכן נענו מרצים רבים לאתגר ההוראה המשמעותית באמצעות פלטפורמות וירטואליות. באוניברסיטאות ובמכללות מתפרסמות כתובות הדואר האלקטרוני של המרצים והקשר הישיר בינם לבין הסטודנט הוא כבר בגדר מעשה יום-יומי.
מחקר תכתובות הדוא"ל הרבות שהעבירו המרצים השונים מלמד על פריצת גבולות חמורה בקשר בין הסטודנטים לבין מוריהם. ביטוי לכך הוא התנסחות בלתי-פורמלית פוגענית, בלתי-מבוקרת, לעתים חסרת גבולות ובעיקר מקטרגת. אין בהן ביקורת עניינית על סוגיה כזו או אחרת או ניסיון ליצירת קשר לצורך בניית דיאלוג ואקלים של הידברות סביב סוגיות אלא בעיקר ניצול (לעתים קרובות לרעה) של זמינות אמצעי התקשורת לביטוי כעס, אכזבה והתמרמרות.

למאמר המלא של ד"ר אריה קיזל

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya