מטלה מקוונת
מקור: אתר צפונט
מטלה מקוונת היא חלק ממערך המטלות הלימודיות המלוות את התלמיד במהלך למידתו.
מטרת חלק זה היא לתת תחושה לתלמיד "מה יצא לי מזה", ומעבר לכך, פעילות שתבהיר הן לתלמיד והן למורה שיבחן את התוצר מאוחר יותר, מה התלמיד השיג ובאיזה עומק. במילים אחרות, אינדיקציה כלשהי שאכן, ובאיזה מידה, מטרת המטלה הושגה.
ניתן לעשות זאת על ידי עימות התלמיד עם מטרת המטלה שמופיעה בראש המטלה. לא מאיים כמובן, אלא ידידותי עם חיוך. למשל, אזכור קצר של המטרה (סיכום המטלה), ובקשה להתייחסות למטרה, האם הבין / השיג, או משהו בסגנון: "בדוק את עצמך" - מספר שאלות פשוטות, עם תשובות לא מורכבות המסכמות למעשה את המטלה. ניתן גם משהו בסגנון: "למדתי כאן ש..." ועוד.
לא מחויב דווקא טופס משוב קפדני וסטנדארטי, של "האם השאלות מובנות" ; "האם המטרה ברורה"; "באיזו מידה נהנית / לא נהנית" וכ'ו.
יותר חשוב לתת משוב עצמי למה שבאמת קרה, ולא מה שכותב המטלה רוצה לשמוע ו"לתקן" לעתיד. לקחים טובים ואוטנטיים יותר ניתן להפיק דווקא ממשוב עצמי של הלומד על מה שעבר, בסגנון שהוצע למעלה, ולא מטופס קר, שבדרך כלל מושאל ממקום אחר, עם הקשר כפוי למטלה הנוכחית.
כשהתלמיד מסיים עם תחושת סיכום, סגירה, בדיקת נקודת ההתחלה מול הסוף, יש ללימוד אפקטיביות רבה יותר.