מטלה חינוכית מפרכת ושמה – שיעור פרטני

מאת : אלחנן בר-לב

שתי הרפורמות שנחתו על מערכת החינוך בשנים האחרונות, "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" מעמידות במרכזן, לפחות פדגוגית, את השיעורים הפרטניים כמנוף לשיפור מהותי של החינוך.

מורים רבים בוודאי יחושו כי השיעורים הפרטניים מאפשרים ריענון אישי, לאחר שעות של הוראה מול כיתה עמוסת תלמידים. אלא שמכלול הדרישות שיובאו להלן, בתחומים שונים של העשייה החינוכית, צריכות להבהיר לאותם מורים כי המטלה החינוכית בהוראת קבוצה קטנה מורכבת לא פחות מהוראת כיתה שלמה. עם זאת, תכנון מוקפד לצד גמישות אנושית יאפשרו למורה הסביר להפוך שעות אלה ליקרות מפז עבור תלמידיו.

מהם השיקולים החינוכיים והאישיים המעורבים בהוראה פרטנית? המאמר מונה כמה מהם.

גם הטובים שבמחנכים אינם יכולים לפעול בחזיתות רבות כל כך מבלי לטעות או לחוש מתוסכלים. מאמר זה שופך אור על האתגרים שניצבים בפני המורה בשעות הפרטניות, כדי שיוכל לתכנן טוב יותר את הוראתו ומגעיו עם התלמידים שבחר.

למאמר של אלחנן-בר-לב

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya