מחקר: מה חשוב ללומדים בקורס מקוון מבחינת נוכחות המרצה ?
מאת: Melissa A Kelly , Kathleen Sheridan
מילות מפתח:
הוראה מרחוק
הוראה מתוקשבת
למידה מקוונת
למידה סינכרונית
מאפייני תקשוב בחינוך
מרצים
משוב
קורס מקוון
קורסים מתוקשבים
Kathleen Sheridan & Melissa A. Kelly, "The Indicators of Instructor Presence that are Important to Students in Online Courses" MERLOT Journal of Online Learning and Teaching Vol. 6, No. 4, December 2010
לכאורה , אין המחקר הנוכחי אודות הנוכחות של המרצה בקורסים מקוונים , מחדש את הידע המצטבר שלנו על קורסים מקוונים. אך קריאה נוספת בממצאי המחקר מגלה כמה חידושים שכדאי להכיר בהם מבחינת גורמי הצלחה וכישלון של קורסים מקוונים. מתברר כי לסטודנטים הלומדים בקורס מקוון חשובים יותר מידת ההיענות ובהירות המטלות של המרצה מאשר מתכונת ארגון התכנים באתר הקורס. הסטודנטים מעריכים מאד את זמן התגובה של המרצה המקוון, אך (וכאן אולי החידוש) אינם מרגישים בנוח במתכונת של קורס מקוון סינכרוני שבו המרצה נמצא מנגד בזמן אמת ומעדיפים בוודאות למידה מקוונת אסינכרונית. כלומר, למרות התפתחותן הטכנולוגית המהירה של פלטפורמות מתוקשבות סינכרוניות (כגון תוכנת אלומינייט) אין הסטודנטים מייחסים חשיבות לנוכחות מקוונת סינכרונית של המרצה והם מעדיפים משוב נכון וברור במתכונת של קורס אסינכרוני בו הם לומדים בזמנם החופשי. נוכח ממצאי המחקר הנוכחי נשאלת השאלה האם לא עדיף להשקיע במיומנויות של מרצים להעברת קורס מקוון אסינכרוני מאשר להשקיע בתשתיות של פלטפורמות סינכרוניות.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya