מחקר: למשמעת התלמידים בישראל השפעה מעטה על הישגיהם בלימודים
על פי מחקר חדש שנעשה ע"י פרופסור יוסי שביט מאוניברסיטת תל אביב , בעיית המשמעת משפיעה על הישגי התלמידים - אך במידה קטנה בלבד. לדברי החוקרים, זו אינה הסיבה המרכזית לציונים הנמוכים. המחקר הוא חלק מפרויקט בינלאומי, בראשות פרופ' ריצ'רד ארום מאוניברסיטת ניו יורק, וכולל תשע מדינות: ארה"ב, קנדה, צ'ילה, יפן, קוריאה, רוסיה, איטליה, הולנד וישראל. הוא מתבסס על נתוני מבחן "טימס" מ-2003, אשר מתמקדים בהישגיהם של תלמידי כיתות ח' במתמטיקה ובמדעים. המבחן גם אוסף מידע מתלמידים, מורים ומנהלים על סוגים שונים של בעיות משמעת ואלימות, כמו איחורים, היעדרות משיעורים והפרעות בכיתה, וכן בודק את תדירותן בבתי הספר. במדגם הישראלי השתתפו כ-4,300 תלמידים מכ-150 מוסדות חינוך.
עוד עולה מהמחקר, כי בהשוואה של רמת המשמעת בין מגזרי החינוך השונים בישראל, בבתי הספר הערביים נרשמה השכיחות הנמוכה ביותר של בעיות משמעת, כפי שדיווחו מורים ומנהלים. אחריהם בדירוג נמצאים מוסדות החינוך בזרם הממלכתי-דתי, ואחרונים ברשימה, בתי הספר הממלכתיים במגזר היהודי.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya