מה הסיבות שגורמות לילדים לרצות לכתוב בלוגים בביה"ס?

 

David  Warlick, אחד האנשים היותר מעניינים בתחומי ההוראה החדשנית באמצעות התקשוב החינוכי בעולם אסף בשנה האחרונה כמה וכמה עדויות מעניינות ממורים ברחבי ארה"ב וקנדה גורמי ההנעה של תלמידים בכתיבת בלוגים. Warlick ניסה להגיע לשדה על מנת להבין מה הסיבות שגורמות לילדים לרצות לכתוב בלוגים בביה"ס. מעדויות שנאספו ממורים בבתי ספר נמצא כי:

תלמידים שחלו ורותקו עקב לביתם ויתרו על שיעורי בית, אך לא ויתרו על עדכון וכתיבה בבלוגים החינוכיים שלהם.

תלמידים הפועלים בבתי הספר במסגרת יום הלימודים ארוך ושעות אחר הצהריים מקדישים זמן רב לעדכון הבלוגים שלהם.

התלמידים חשים שלא רק המחנך שלהם רואה את מה שכתבו בבלוג, אלא גם כל העולם והדבר מעצים אותם.

מורים מעידים כי רמת המוטיבציה של תלמידים לכתוב ולעדכן את הבלוג שלהם עולה על כל התנסות מתוקשבת אחרת הזכורה למורים מזה 15 שנה.

מאחר ולתלמידים אין בעצם שום כוח בכיתה ובביה"ס הם חשים שכתיבת הבלוג מעצימה אותם. הם חשים שהם נמצאים באותו "מגרש משחקים" עם עולם המבוגרים.

התלמידים שעובדים על הבלוגים החינוכיים משקיעים בכך יותר מחשבה ויותר עבודת עריכה מאשר כל חיבור מודפס אחר שכתבו אי פעם.

דוגמאות לבלוגים בבתי ספר יסודיים

Blogging? It's Elementary, My Dear Watson!


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    נעמי שלום , הקישור קיים והטא עדיין פעיל http://www.educationworld.com/a_tech/tech/tech217.shtml

    פורסמה ב 17/03/2011 ע״י עמי סלנט

    תודה!

    פורסמה ב 18/03/2011 ע״י נעמי פורת

    שלום לכם,אני מחפשת את המאמר המקורי, אולם הקישור כנראה לא קיים יותר.האם יש לכם קישור אחר למאמר זה?בתודהנעמי

    פורסמה ב 17/03/2011 ע״י נעמי פורת
    מה דעתך?
yyya